آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس » ویژه
کد خبر : 34808
سه شنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
نماینده اهر و هریس در جمع اهالی محله شله بران:

پرداخت پاداش میلیاردی به عده‌ای خاص بر خلاف عدالت اجتماعی است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در دیدار با اهالی محله شله‌بران با اشاره به اینکه مشکلی اصلی شهرستان اهر و هریس همانند سایر نقاط کشور بیکاری جوانان و فقر است، اظهار داشت: اصلی‌ترین مشکل شهرستان اهر و هریس بیکاری جوانان علی‌الخصوص قشر تصحیل کرده بوده که نسبت به سایر شهرستان‌ها درصد بیکاری جوانان این شهرستان‌ها متفاوت است.

وی افزود: باید قبول کنیم که در جامعه فقر وجود دارد و این فقر یقیناً جدا از بیکاری نیست، از نظر بنده راهکاری که می‌توان بر این مشکلات و معضلات غلبه کرد سرمایه‌گذاری است و عمده درخواست‌هایی که می‌شود اشتغال جوانان در ادارات بوده در حالی که ادارات دولتی مملو است و دیگر جای برای جذب نیروی جدید نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یکی از موانع اصلی توسعه منطقه ارسباران و به‌خصوص شهرستان‌های هریس و اهر را جاده اهر – هریس – تبریز عنوان کرد، گفت: اگر بزرگراه اهر – هریس – تبریز تکمیل نشود توسعه منطقه سرعت نمی‌گیرد و اگر می‌بینیم گردشگر و مسافری به منطقه سفر نمی‌کند مشکل از ماست چراکه برای تکمیل این بزرگراه آن‌قدر از حوادث گفته‌ایم که شاید بتوان گفت ترس به وجود همه نفوذ کرده است.

عبدالهی تأکید کرد: به اعتقاد سازمان برنامه و بودجه بزرگراه اهر – هریس – تبریز جزو معدود پروژه‌هایی است که هر اندازه پیمانکاران بخواهند دولت راضی به پرداخت هزینه است و چه قبل از من و چه بعد از من پیگیری‌ها برای تکمیل بزرگراه صورت گرفته و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که باید این بزرگراه تکمیل شود این در حالی است که قبل از بنده برای تکمیل بزرگراه پیگیری‌هایی شده و بنده در این راستا از طریق‌های مختلف پیگیری می‌کنم.

وی بابیان اینکه هر کسی که در شهرستان‌های هریس و اهر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی برای جوانان بیکار می‌کند بنده از آن‌ها حمایت می‌کنم، گفت: بنده در حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می‌توانم مدعی باشم که تا به حال به‌اندازه من کسی پیگیر مسائل و مشکلات صنعت گران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نبوده است وقتی از کارگاه تولیدی و کارخانه‌ای بازدید می‌کنم صرفاً جنبه بازدید ندارد بلکه از این طریق حداقل بخشی از مشکلات واحدها را شناسایی و برای حل مشکلات آن‌ها پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: حتی اگر دنیا شاهد تحولات عظیمی هم باشد به‌زور یک درصد جوانان بیکاری در ادارات اشتغال پیدا می‌کنند و همه هم می‌دانیم اگر موقعیتی برای جذب نیرو در ادارات باشد متأسفانه بیشتر فامیل بازی کرده و هر کس اقوام خود را جهت اشتغال در ادارات مربوطه استفاده می‌کند بنده نیز با این رویه مخالف هستم بلکه معتقدم باید در هر حال عدالت رعایت شود.

عبدالهی با ذکر اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اهر از سختگیری‌های گاهاً بی‌مورد ادارات نشأت می‌گیرد، بیان کرد: برخی تفکرات غلط و رویکردهایی که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را فراری می‌دهد بر ادارات و بانک‌ها متأسفانه حاکم است و زمانی که استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشرو در صنعت کشور بود اکنون همین تفکرات غلط موجب شده تا آذربایجان شرقی ازنظر صنعت در رتبه هشتم کشور قرار گیرد.

وی ابراز داشت: یکی از راه‌هایی می‌توانیم بر معضل بیکاری فارغ آییم توسعه بخش صنعت، کشاورزی، دام‌پروری و ایجاد زیرساخت‌هاست، این‌طور نیست ما بنشینیم و منتظر بمانیم که دولت برای ما اشتغال‌زایی کند اشتباه است بلکه ما باید خود تلاش کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه شهرداری اهر در آستانه عید نوروز برای تأمین حقوق و مزایای کارکنان به لحاظ نبود منابع مالی می‌لنگد، خاطرنشان کرد: همه انتظار دارند در شهرداری اهر نامه‌ای بگیرند و مشغول به کار شوند این در حالی است که شهرداری اهر با ۳۰۰ نیروی کار مازاد بر چارت سازمانی در تأمین حقوق کارکنان مشکلات عدیده‌ای دارد.

عبدالهی در ادامه با اشاره به اینکه در این شرایط اقتصادی کشور که فقر بی داد می‌کند پرداخت میلیاردی پاداش به افراد خاص تعلق می‌گیرد نمی‌توان گفت عدالت حاکم است، گفت: چرا باید خانواده‌هایی که حتی یک‌میلیون هم درآمد ندارد در مقابل آن‌ها عده‌ای پاداش میلیاردی بگیرند یعنی این‌طور نیست که عده‌ای در کشور در ناز و نعمت باشند و عده‌ای هم فقر را تحمل کنند این خلاف عدالت است.

انتهای پیام/