آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 36500
سه شنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر:

خدمت به خانواده های شهدا از افتخارات بنیاد شهید و امور ایثارگران است

خدمت به خانواده های شهدا از افتخارات بنیاد شهید و امور ایثارگران است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد ابراهیمی در همایش ویژه ۲۲ اسفند ماه روز شهدا اظهار کرد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ و با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و در سال ۱۳۸۵ بنا به مصوبه انقلاب فرهنگی با دو نهاد مقدس بنیاد جانبازان و بنیاد آزادگان ادغام و نهادی به نام بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد.

وی به یکی از فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: ” بنیاد شهید از همه بنیادها افضل است و خدمت به شهید خدمت به نبی اکرم است” گفت: خداوند به بده و همکارانم لطف و عنایت کرده تا در خدمت بهترین افراد جامعه امان باشیم که از این بابت به خود می بالیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر از زمان تشکیل خود در کنار سایر دستگاههای اجرایی شهرستان، استان و کشور ماموریت محوله خود را انجام داده، امیدوارم خداوند متعال به ما خادمان شهدا و ایثارگران توفیق دهد تا به این انسان های افضل خدمت کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه مقام و جایگاه شهدا بالاترین مقام ها و جایگاه ها است عنوان داشت: خداوند متعال به شهدا اذن شفاعت در روز قیامت داده است یکی از ائمه معصومین نیز می فرمایند: هر شهید در روز قیامت می تواند ۷۰ نفر را شفاعت کند.

وی با ذکر آیه ۱۶۹ سوره آل عمران که خداوند می فرمایند: ” و هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شدند مرده مپندار،بلکه آنان زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند و متنعم هستند” عنوان داشت: امروز بالطبع چون روز شهدا است و این مراسم نیز به شهدا تعلق دارد بدون شک و تردید ارواح طیبه شهدا در محفل حاضرند امیدواریم جلسه مفید واقع شود تا بتوانیم ارواح طیبه شهدا را ازخود راضی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) که فرمودند: “هیچ مقامی بالاتراز مقام شهادت نیست” گفت: شهادت بالاترین مقام است شاید دلیل بالا بودن مقام شهادت این باشد که وقتی انسان خدمتی به انسان دیگر می کند انتظار خدمت دارد که این کار رنگ و بوی ریا پیدا می کند اما در مقام شهادت این حالت وجود ندارد که آن را به احسن کمالات تبدیل می کند.