آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصاد ایران » اقتصادی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 38456
چهارشنبه - ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
فرماندار اهر مطرح کرد:

ضرورت ایجاد و راه اندازی صنایع مادر در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی شامگاه دیروز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی که با محوریت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اهر صورت گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه در طول سال های گذشته استقبال سرمایه گذاران از شهرک صنعتی اهر افزایش یافته و پیش بینی ما این است که در سال های آینده با افزایش صنایع و کارخانجات در این شهرک صنعتی با مشکل کمبود برق مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اهر ما به دنبال ایجاد صنایع مادر هستیم، افزود: معتقدیم ایجاد و راه اندازی صنایع مادر در شهرستان اهر می تواند به توسعه اقتصادی و صنعتی شهرستان کمک شایانی کند.

فرماندار شهرستان اهر از رفع مشکل نقدینگی کارخانه قند قانع خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های متعددی که انجام شد اخیراً مشکل نقدینگی کارخانه قند قانع رفع گردید و طبق پیش بینی ها ماشین آلات این کارخانه تا خردادماه تجهیز خواهد شد.

 

سید مرتضی نیرومند، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نیاز برخی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اهر اظهار داشت: تنها برای کارخانه قند قانع، فولاد و آهک هیدراته به ۱۲ مگاوات برق نیازمند خواهیم بود که طبق ارزیابی ها برای تامین این میزان برق مورد نیاز بایستی اعتبار ۲ میلیارد تومانی تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: البته می توانیم با وجود کمبود اعتبارات بخشی از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی و بخشی دیگر را از اعتبارات شهرستانی تامین کنیم ولی خواست ما از شرکت برق منطقه ای این است که طرح برق رسانی را به واحدهای جدیدالاحداث را منوط به پرداخت اعتبارات نکنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اضافه کرد: اگر بخواهیم مشکل برق واحدهای جدیدالاحداث و واحدهایی که در آینده در شهرک صنعتی اهر ایجاد می شوند برق شان تامین شود باید پست برق ایجاد شود و برای راه اندازی پست برق به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند خواهیم بود