آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ورزشی
کد خبر : 38469
چهارشنبه - ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برای بوم گردی ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌کند/ وظیفه دولت از دیدگاه جوانان؛ تأمین شغل و امنیت شغلی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین دهقانی در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان (هویت ملی و مذهبی جوانان) سال ۹۷ و هماهنگی برنامه‌های هفته جوان در شهرستان اهر اظهار داشت: از مسئولان و اداره ورزش و جوانان انتظار داریم تا مجمع مشورتی امور جوانان روستایی را در شهرستان اهر تشکیل دهند تا با فراهم‌سازی زمینه بتوانیم از توانمندی‌های جوانان روستایی نیز بهره‌مند شویم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهرستان اهر در حوزه جوانان تنها ۲ سمن دارد، افزود: اگر سمن‌های جدیدی در شهرستان اهر راه‌اندازی شود اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی می‌تواند برای پیشبرد برنامه‌های هر یک از سمن‌ها تا سقف ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کند.

وی اضافه کرد: در صورتی که توانمندی در شهرستان اهر وجود داشته باشد ما هزینه ایجاد خانه جوان را در شهرستان اهر می‌پردازیم و از این‌سو انتظار داریم زمین موردنظر تأمین شود تا جوانان اهری صاحب‌خانه جوان شوند.

دهقانی به نتایج پیمایش‌ها، ارزش‌ها و نگرش‌های حوزه جوانان آذربایجان شرقی که در طول دو سال انجام می‌گیرد اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین شاخص زندگی خوب از دیدگاه جوانان آذربایجانی طبق نظرسنجی‌ها، نزدیک به ۳۷ درصد موفقیت‌های اجتماعی و مناصب شغلی، ۳۲ درصد برخوردار از خانواده و دوستان دلسوز و ۲۴ درصد درآمد بالا از نظر جوانان استان مهم‌ترین شاخص زندگی خوب بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه جوانان آذربایجان شرقی بیشترین نگرانی جوانان را بر اساس نظرسنجی‌ها مسائل مالی و اقتصادی، اشتغال مناسب، تحصیل و قبولی در کنکور و ازدواج دانسته‌اند، گفت: متأسفانه نرخ بیکاری در شهرستان اهر نسبت به میانگین استانی بیشتر است و برای از بین بردن حداقلی بیکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برای هر جوانی که بتواند خانه بوم گردی راه‌اندازی کند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در راستای خانه‌دار شدن جوانان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تفاهم‌نامه امضاء می‌کند تا مساکن مهر بلاتکلیفی که باقی‌مانده را با ۲ میلیون تومان به جوانان واگذار کند و با امضاء این تفاهم‌نامه متن آن به شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

دهقانی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه ۴۳ دانش آموزان و ۴۴ درصد دانشجویان آذربایجان شرقی به یافتن شغل مناسب و تحصیلات خود در آینده امیدوار هستند، بیان داشت: نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد نسبت به آینده شغلی و تحصیلی خود ناامید هستند و علاوه بر این‌ها بیش از ۵۰ درصد جوانان استان نیز عنوان کرده‌اند که اشتغال پذیری بالایی دارند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی سپس گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده ۶۲ درصد جوانان آذربایجان شرقی اعلام کرده‌اند که سرمایه کافی برای خوداشتغالی ندارند و بر همین اساس از استان پیگیر هستیم تا حداقل تسهیلاتی از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت شود.