آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » استانها » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 38615
پنجشنبه - ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس:

جلوگیری از فساد اداری منوط به رفع بروکراسی‌ زائد اداری است

جلوگیری از فساد اداری منوط به رفع بروکراسی‌ زائد اداری است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، به نقل از مهر، قلی الله قلی زاده عصر امروز پنج شنبه در نخستین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در سال جاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که شعار سال جاری را حمایت از کالای ایرانی قرار داده اند در ادامه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و به لحاظ این که شعارهای سال عملی نمی شوند معظم له مجبور به تکرار شعار سال با کلمات مختلفی هستند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی به نوعی مترادف اقتصاد مقاومتی است، افزود: اگر بنا بر این باشد که شرایط اقتصادی کشور از حالت فعلی خارج شود راهی نداریم جزئ این که در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم لذا شعارهایی که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال تعیین می کنند جنبه تحقق پذیری دارد اما تحقق آن به عزم و اراده جدی نیازمند است.

وی به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات و حمایت از تولیدکنندگان و تامین زیرساخت ها از جمله وظایفی است که دولت باید در حمایت از کالای ایرانی انجام دهد و این انتظار می بایست در سفر رئیس جمهور به استان مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

قلی زاده، افزایش نرخ ورود کالا از گمرکات در حمایت از کالای ایرانی بهانه ای از سوی دولت به جهت ایجاد فضای امن برای شرکت های نیمه دولتی و خصوصی دانست، بیان داشت: متاسفانه این سیاست نه تنها به نفع مردم نیست بلکه از این طریق بی کیفیت ترین کالاها با قیمت های سر به فلک کشیده برای مردم قالب می کنند و از طرفی در مسئله خودروهای داخلی که کیفیت مطلوبی ندارند با استفاده از شعار سال سعی در القای محصولات بی کیفیت دارند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه جلوگیری از فساد اداری و بهبود فضای کسب و کار منوط به رفع بروکراسی های زاید اداری و کاغذبازی ها است، ابراز داشت: همه می دانیم که بسیاری از کاغذبازی ها و بروکراسی های بی معنی اداری و برخی قوانین نانوشته صرفاً عرفی هستند و نتیجه ای در بهبود فضای کسب و کار ندارد و البته زمینه ساز فساد اداری نیز است.

وی پرداخت تسهیلات ۱۸ درصدی به واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان را به ضرر مردم و تولید داخلی عنوان کرد و یادآور شد: وقتی به تولیدکنندگان سرمایه درگردش ۱۸ درصدی پرداخت می شود آیا با این وضع می توان انتظار داشت که هزینه تولید پایین بیاید؟ اما در این میان تولیدکننده مجبور است تا محصولات بی کیفیت را با قیمت بالا به مردم تحمیل کند، آیا با این وضع می توان انتظار داشت مردم از کالای ایرانی حمایت کنند؟

قلی زاده به افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر نیز اشاره کرد و افزود: در لایحه بودجه امسال قیمت دلار ۳۷۰۰ تومان تعیین شده بود ولی نتیجه را دیدم که برعکس شد و با افزایش بی رویه قیمت دلار مجلس را دور زدند، تغییر لحظه ای قیمت دلار در اداره کشور نتیجه عکس می دهد و با این وضع نمی توان در اداره مملکت موفق بود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بین قوای اجرایی و قضایی هماهنگی آنچنان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هر دستگاهی ساز خود را می زند و متاسفانه دولت در تصمیم گیری ها جزیره ای عمل می کند در حالی که اقداماتی که انجام می دهد در یک مسیر و هدف مشخص نبوده و نیست.