آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 38742
شنبه - ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

پیشرفت فیزیکی بزرگراه اهر – هریس – تبریز به ۶۱ درصد رسید/ مشکلی در تأمین مطالبات پیمانکاران نداریم

پیشرفت فیزیکی بزرگراه اهر – هریس – تبریز به ۶۱ درصد رسید/ مشکلی در تأمین مطالبات پیمانکاران نداریم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، توحید اخلاقی در حاشیه بازدید استاندار، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و فرمانداران اهر و هریس از روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز، اظهار داشت: چند روزی می‌شود که فصل کاری پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی آغاز شده و سعی داریم تا پیمانکاران و ماشین‌آلات را برای تکمیل این بزرگراه بسیج کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: خواسته ما از بسیج امکانات و تجهیزات این است که بتوانیم تا پایان سال بزرگراه اهر – هریس – تبریز به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از شش‌ماهه دوم سال گذشته تاکنون ۱۸ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز به زیر بار ترافیکی رفته است، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد جاده اهر – تبریز به بزرگراه تبدیل‌شده است.

اخلاقی، علت عمده تأخیر در روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز را تملک اراضی عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه آن‌طور که در دولت تدبیر و امید به تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز توجه شده در گذشته این‌چنین توجهی نشده بود و تملک اراضی که در روند احداث این بزرگراه مشکل ایجاد می‌کرد را به‌طور کامل رفع کرده‌ایم.

مشکلی در تأمین مطالبات پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز نداریم

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بابیان اینکه در خصوص تأمین اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه بزرگراه اهر – تبریز هیچ‌گونه مشکلی نداریم، گفت: شاید در سایر پروژه‌ها از نظر تأمین اسناد خزانه اسلامی مشکلاتی به وجود آید اما سازمان برنامه و بودجه کشور قول داده که هیچ‌گونه مشکلی در پرداخت مطالبات پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: خواست ما این است که مشاور اصلی برنامه زمان‌بندی پروژه بزرگراه اهر – تبریز را ارائه دهد و در کنار ان برای اتمام کامل این بزرگراه اگر قرار باشد اکیپ‌هایی اضافه شوند هماهنگی‌هایی لازم صورت خواهد گرفت.

اخلاقی با تأکید بر اینکه جلسه‌ای با حضور پیمانکاران اصلی بزرگراه اهر – هریس – تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در هفته آتی برگزار و برنامه زمان‌بندی جهت تکمیل این بزرگراه در سال جاری از آن‌ها خواهیم خواست، ابراز داشت: در حال حاضر بزرگراه اهر – هریس – تبریز در مجموع ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/