آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 38859
یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
معاون فرماندار خداآفرین مطرح کرد؛

اصلاح بهسازی و توسعه راههای روستایی مهمترین مطالبات مردم خداآفرین

اصلاح بهسازی و توسعه راههای روستایی مهمترین مطالبات مردم خداآفرین

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خداآفرین، مهندس بابک رضی منش در جلسه بررسی مسائل و مشکلات راههای روستایی شهرستان با اعلام اینکه از مجموع ۵۵٨ کیلومتر راههای روستایی این شهرستان ۱۴۶ کیلومتر معادل ۲۶ درصد احداث و آسفالت شده است ‘این میزان برخورداری را در مقایسه با میانگین نزدیک به ۷۰ درصدی استان پایین ارزیابی کرد و خواستار افزایش و بهبود شاخص بهرمندی راههای روستایی شهرستان شد.

وی با اشاره به عدم تخصیص قیر رایگان و قیر مشارکتی از طرف اداره راه و شهرسازی در سال ٩۶ ‘اظهارداشت: ۷۴ درصد راههای روستایی خداآفرین احداث نشده و فاقد آسفالت است و این نشان می دهد که باید بیش از پیش با برنامه ریزی دقیق و پیگیری مستمر نسبت به ارتقای شاخص بهره مندی راههای شهرستان تلاش شود.

رضی منش همچنین با بیان اینکه راه دسترسی مناسب و بهسازی و روان سازی عبور و مرور وسایط نقلیه درجاده ها زمینه تثبیت جمعیت ساکن و موجب جلوگیری از مهاجرت و رونق گردشگری است’ برلزوم برنامه ریزی دقیق در این زمینه بویژه با اولویت روستاهای پر جمعیت و نیز روستاهایی که محور اصلی عبور و مرور چند روستا است تاکید نمود.

معاون فرماندار خداآفرین در ادامه با بیان اینکه مشکلات عمده راههای روستایی در زیرسازی و اصلاح و شن ریزی جاده هاست گفت: برنامه ای مدون با اولویت روستاهای پرجمعیت و محورهای اصلی دسترسی به روستاها از طریق اداره راهداری با همکاری بخشداران تابعه تدوین و در سال ٩٧ عملیاتی و اجرایی گردد.

وی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسب به تسریع در نصب تابلو های راهنمای روستاها در ورودی شهرستان و نیز ساماندهی تابلوها در مسیر اصلی جاده مرزی اقدام کند.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین با اعلام اینکه میزان راههای همسنگ خداآفرین یک هزار و ۲۰۰کیلومتر می باشد که سالانه بیش از ۳۰میلیارد ریال برای نگهداری این راهها هزینه می شود ‘افزود: ازاین میزان ۱۲۷کیلومتر در زون های منفصل ۳و۴ منطقه آزاد ارس واقع شده که سالانه حداقل ۱۱میلیارد ریال برای نگهداری این راهها ازطریق اداره راهداری و حمل جاده ای هزینه می شود وی در ادامه خواستار توجه جدی منطقه آزاد به راههای روستایی در محدوده این منطقه شد و افزود: جهت هماهنگی جلسه ای با حضور مسئولان شهرستان و منطقه آزاد در خصوص احداث ‘زیر سازی و آسفالت و نگهداری راههای روستایی در محدوده زون منفصل ۳و۴ منطقه آزاد تشکیل و نسبت به بررسی مسایل اقدام شود.

رضی منش در ادامه با اشاره به پایین بودن اعتبارات نگهداری راههای همسنگ خداآفرین گفت: با توجه به اینکه اعتبارات راههای همسنگ بر اساس میزان بهره مندی از راههای آسفالت تخصیص داده می شود بنابر این باید جهت افزایش راههای آسفالت تلاش شود.

گفتنی است تشکیل جلسه ای با حضور مسئولان شهرستان و منطقه آزاد ارس در زمینه احداث ‘زیرسازی’آسفالت ونگهداری راههای روستایی در محدوده زون منفصل ۳و۴ منطقه آزاد ارس و نیز برنامه ریزی و ارایه زمانبندی و شناسایی اولویتها با نظر بخشداران برای روستاهای شهرستان در سال ٩٧ از جمله مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/