آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 38864
یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
فرماندار شهرستان اهر:

افراط و تفریط در حوزه فرهنگی جوانان را نسبت به دین بدین می‌کند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در سال جاری که در بیت امام جمعه اهر برگزار شد، اظهار داشت: همان‌طور که مطرح شد شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر یکسری چهارچوب، رویکرد و مأموریت‌هایی دارد و طبق دستورالعمل‌ها شورای فرهنگ عمومی، شورایی برای سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر، مسائل اجتماعی بوده و اجرایی نیست.

وی افزود: مشخصه شورای فرهنگ عمومی کاملاً مشخص است آن‌هم این‌که شورای سیاست‌گذاری است تا اینکه شورای اجرایی باشد و وظیفه این شورا سیاست‌گذاری و مصوبه بوده که طبق قانون مصوبات را می‌بایست دستگاهی که وظیفه بر دوش اش قرار داده‌شده انجام دهد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر، تعمیق و توسعه فرهنگ عمومی را از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی این شهرستان عنوان کرد و گفت: دین اسلام به‌هیچ‌عنوان از شادی، نشاط منع نمی‌کند بلکه طرفدار شادی مردم نیز است و ایجاد نشاط و شادابی و نرم‌خویی را بایستی در جامعه تعمیق دهیم و در کنار آن برای ارتقاء فرهنگ عمومی مجدانه تلاش کنیم.

محمودی تصریح کرد: گاهاً افراط و تفریط هایی که در جامعه مخصوصاً در حوزه فرهنگی و هنری اتفاق می‌افتد متأسفانه باعث می‌شود که جوانان نسبت به دین بدبین شوند در حالی که چه لزومی دارد این‌گونه رفتارهایی داشته باشیم که نتیجه عکس در جامعه دهد ولو هر اندازه که سختگیری شود در آن‌سو نتیجه عکس می‌گیریم.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با اشاره به اینکه مسافرت ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در ایام تعطیلات نوروزی برای کشور آسیب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای کشور دارد، گفت: خروج این میزان جمعیت از کشور نه‌تنها برای آسیب‌زا بوده بلکه اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قار می‌دهد و باعث می‌شود تا میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج شود، بیان این مسائل به‌منزله مخالفت با مسافرت نیست.

وی با تأکید بر تعمیق فرهنگ عمومی در جامعه ابراز داشت: گاهاً مسافرانی که به خارج از کشور می‌روند هنگام بازگشت به همراه خود بسته‌ای می‌آورند که شاید اطلاعی از سیاست طرف مقابل که نسبت به توزیع بسته‌ها کرده نداشته باشند اما مشاهده شده که این بسته‌ها دارای محتویات تبلیغ سایر ادیان بوده و در واقع فرهنگ ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با ذکر اینکه تعیین شعارهای اقتصادی برای هر سال از سوی مقام معظم رهبری می‌طلبد تا با تعیین راهبردها و سیاست‌گذاری‌ها اقتصاد را از درون به نحوی مقاوم کنیم تا تکانه‌های خارجی آسیبی نبیند، تأکید کرد: اخیراً در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال کمیته اجرایی ” حمایت از کالای ایرانی ” در شهرستان اهر تشکیل‌شده است.

محمودی، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کالای ایرانی را از وظایف و تکلیف دولت و مردم برشمرد، گفت: بر اساس مصوبه دولت، دستگاه‌های اجرایی از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند منع هستند و در کنار آن بهبود فضای کسب و کار از جمله اقداماتی است که دستگاه‌های دولتی می‌توانند در راستای تحقق شعار سال انجام دهند و مردم نیز در حمایت از کالای ایرانی نه به‌عنوان وظیفه بلکه به‌عنوان یک تکلیف نگاه کنند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با تأکید بر این‌که ارتقاء کیفیت محصولات و ارائه خدمات مناسب از سوی تولیدکنندگان مردم را نسبت به خرید و حمایت از کالای ایرانی ترغیب می‌کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی حتماً در این میان به تولیدات تولیدکنندگان نظارتی کافی داشته باشد تا اجناسی که در داخل کشور تولید می‌شود از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.