آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » قضایی و انتظامی
کد خبر : 39153
چهارشنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
رئیس دادگستری اهر:

دستگاه‌ها برای مدیریت منابع آبی اهر برنامه دقیق ارائه دهند/ برخورد جدی دستگاه قضایی با برداشت کنندگان غیرمجاز آب در اهر

دستگاه‌ها برای مدیریت منابع آبی اهر برنامه دقیق ارائه دهند/ برخورد جدی دستگاه قضایی با برداشت کنندگان غیرمجاز آب در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر در سال جاری با اشاره به اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط برای مدیریت منابع آبی باید برنامه داشته باشند، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در زمینه مدیریت منابع آبی، برنامه‌ریزی و این‌که چگونه مدیریت خواهد شد مهم است و اینکه سهم بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت چه میزان خواهد بود.

وی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی مدیریت منابع آبی شهرستان اهر در وضعیت فعلی شد، افزود: حساسیتی که در مسئله آب و مصرف آن وجود دارد رفته‌رفته مردم بر این باور رسیده‌اند که صرفه‌جویی حداقلی در مصرف آب ضرورت دارد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر بابیان اینکه برنامه‌ها برای مدیریت منابع آبی و تقسیم‌بندی منابع آبی شهرستان اهر باید دقیق و مانع از تشدید بحران کم‌آبی شود، گفت: شغل اصلی مردم این شهرستان اهر عمدتاً کشاورزی بوده و از این طریق عمده مردم تأمین معاش می‌کنند اما متأسفانه آن‌طور که باید و شاید نمی‌توانیم از باغات بهره‌وری لازم را انجام دهیم به‌طوری که بیشتر باغات این شهرستان با وجود مصرف آب نه‌تنها محصولی نمی‌دهند بلکه به تفریحگاه تبدیل‌شده‌اند.

نظری ادامه داد: وقتی گفته می‌شود لوبیا، برنج و سایر محصولات کشت نشود و از طرفی هم آب باغات که یکسری از آن‌ها مجاز و اغلب غیرمجاز هستند آب تخصیص می‌یابد و از طرفی اگر تولیدات استراتژیک تولید نشود بیشتر رنج‌آور است.

وی با تأکید بر اینکه اگر برنامه‌ریزی دقیق در مدیریت منابع فعلی آب شهرستان اهر نباشد آبا می‌توان تضمین تأمین آب مورد نیاز را داد؟ گفت: مهندسین و کارشناسان با همفکری باید برای مدیریت منابع آبی برنامه ارائه دهند و در کنار آن‌ها، دستگاه قضایی از کسانی که به‌صورت غیرمجاز آب برداشت می‌کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، سد ستارخان را نعمتی گران‌بها برای این شهرستان عنوان کرده و از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست، بیان کرد: سد ستارخان احیا کننده شهرستان اهر و حتی منطقه بوده به‌طوری همین سد در جلوگیری از مهاجرت و تثبیت منطقه نقش مؤثری داشته است.

نظری تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی و امور منابع آب شهرستان اهر به‌طور جد کسانی که به‌صورت غیرمجاز آب برداشت می‌کنند را به دستگاه قضایی معرفی کنند به‌طوری که امسال مشابه سال‌های گذشته نیست و دستگاه‌های ذی‌ربط ملزم هستند تا در مصرف آب نظارت دقیق داشته باشند در این میان دستگاه قضایی با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اغلب کوه تپه‌های شهرستان اهر که متعلق به منابع طبیعی بود تبدیل به باغ شده‌اند، ابراز داشت: شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر در صورتی که احساس کند آب شرب شهرستان در خطر است بدون اغماض باید منابع آبی را برای تأمین آب شرب اختصاص دهد و در این خصوص دادستانی شهرستان اهر نیز به‌طور قطع ورود پیدا می‌کند چراکه آب شرب مقدم‌تر از سایر بخش‌هاست.

انتهای پیام/