آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس » ویژه
کد خبر : 39730
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

شهرستان اهر از فرمانداری ویژه محروم مانده است/ مالیات بر مردم اهر و هریس فشار می‌آورد

شهرستان اهر از فرمانداری ویژه محروم مانده است/ مالیات بر مردم اهر و هریس فشار می‌آورد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: چیزی که مردم را رنج می‌دهد تبعیض و توسعه نیافتگی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های اهر و هریس جزو مناطق کمتر توسعه‌یافته هستند افزود: دولت باید قبول کند که اهر و هریس به اندازه کافی در توسعه سهمی نداشته‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعده رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی گفتند جاده اهر تبریز سال ۹۵ به اتمام می‌رسد اما نشد معلوم نیست چه زمانی به نتیجه می‌رسد و بنده بارها طی نامه‌ای صدای مردم را رسانده‌ام.

عبدالهی خواستار اتصال شهرستان‌های اهر و هریس به شبکه ریلی کشور شد و افزود: این شهرستان‌ها حتی از راه آسفالته روستایی هم بی‌بهره مانده اند.

وی با تاکید بر این‌که شهرستان اهر از فرمانداری ویژه نیز محروم مانده است بیان داشت: محرومیت از سر و روی شهرستان‌های اهر و هریس می‌بارد و می‌توان گفت عمده این مسائل از نبود راه مناسب و عدم پیگیری‌ها ناشی می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به وضعیت آب گفت: باغات اهر و هریس از آب تشنه مانده‌اند در حالی که اگر سد ستارخان نبود معلوم نمی‌شد آینده شهرستان اهر چگونه بود.

عبدالهی تصریح کرد: کشاورزان به لحاظ اینکه نمی‌توانند خسارت از بیمه دریافت کنند راضی به بیمه کردن محصولات نیستند و حال که می‌بینیم خسارت ۱۶۲ میلیارد تومانی وارد شده از این‌رو باز راضی نمی‌شوند چون تا به حال خسارتی دریافت نکرده‌اند.

وی بابیان اینکه دولت به شهرداری‌های اهر و هریس ۱۲ میلیارد تومان بدهی دارد اضافه کرد: دولت استمهال وام زلزله‌زدگان را تصویب کرد اما تاکنون بانک‌ها از اجرای آن سر باز زده‌اند به طوری که مردم به خاطر وام اندک نمی‌توانند تسهیلات جدیدی دریافت کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه روستائیان در طول ۴۰ سال گذشته بدترین روزها را سپری می‌کنند خاطرنشان کرد: روستایی می‌خواهد برای فرزندانش خانه بسازد ولی نمی‌تواند چون دستگاه‌ها مانع‌تراشی می‌کنند.

عبدالهی، خواستار ایجاد درمانگاه و بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان‌های هریس و اهر شد و گفت: اگر این‌ها درخواست‌ها تحقق یابد مردم منطقه ارسباران از وجود خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند و لازم نیست به مرکز استان مراجعه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به این‌که امسال باغات اهر و هریس دچار سرمازدگی شده‌اند بر خلاف اینکه شاهد کاهش مالیات باشیم خواهیم دید که با مالیات مضاعف بر مردم فشار می‌آورند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه اهر و هریس جوانانی بالای ۳۵ سال دارد که نه شغل دارند و نه توانسته‌اند ازدواج کنند افزود: دولت که نمی‌تواند اشتغال‌زایی کند امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای انقلابی بتوانیم شاهد اجرای طرح‌های اشتغال‌را در اهر و هریس باشیم.

انتهای پیام/