آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس
کد خبر : 40529
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
عبدالهی در نشست خبری مطرح کرد؛

با اخراج نیروهای مازاد شهرداری اهر مخالفم/ نفع رویداد تبریز ۲۰۱۸ به شهرستان‌ها نمی‌رسد/ میراث فرهنگی در شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند

با اخراج نیروهای مازاد شهرداری اهر مخالفم/ نفع رویداد تبریز ۲۰۱۸ به شهرستان‌ها نمی‌رسد/ میراث فرهنگی در شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به خسارت سرمازدگی به باغات شهرستان اهر اظهار داشت: طبق ارزیابی کارشناسان سرمای نابهنگام اخیر به باغات شهرستان اهر ۱۶۴ تا ۲۰۰ میلیارد تومان ر قالب حدود ۷۰۰۰ هکتار از باغات خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های انجام‌یافته میزان خسارت به مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی و وزارت کشور منتقل‌شده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: البته باید از وزارت کشور و دولت برای جبران خسارت از طریق بیمه‌ها پیگیری کنیم لذا با وجود اینکه عمده میوه باغات که از دست رفته باید بیمه با پرداخت خسارت امید را در دل باغداران عزیز زنده کند.

وی بابیان اینکه حدود ۹۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری و پرداخت یارانه می‌شود، گفت: با این شرایط بودجه می‌توان حدس زد که چه برنامه‌ها و اهدافی قابل تحقق خواهد بود به‌طوری که با اندک بودجه باقی‌مانده باید دولت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا در نقاط مختلف کشور پروژه‌های عمرانی اجرا نماید.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت در مجلس اضافه کرد: کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت در مجلس به لحاظ عملکردی می‌تواند کوتاه‌مدت و یا بلندمدت باشد و در هفته پیشرو کمیسیون اصلاح ساختار دولت هر روز جلسه خواهد داشت و طرح‌های تفکیک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور از مجلس می‌خواهد نتیجه طرح تفکیک وزارتخانه‌ها را اعلام کند

عبدالهی ادامه داد: تاکنون چندین جلسه در خصوص تفکیک وزارتخانه‌ها و تشکیل وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن شهرسازی، ورزش، جوانان، بازرگانی در مجلس با حضور رئیس مجلس برگزار شده و اخیراً در نشست سران سه قوه، رئیس‌جمهور خواستار اعلام نظر مجلس در تفکیک وزارتخانه‌های مربوطه شده‌اند تا مجلس در سریع‌ترین زمان پاسخ را به دولت بدهد.

وی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور به لحاظ تأخیر در روند بررسی تفکیک وزارتخانه‌ها گلایه‌مند بودند، گفت: البته تفکیک وزارتخانه‌ها منوط به نظر کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت در مجلس بوده ولی بنده با هرگونه توسعه دولت و تشکیل تشکیلات جدید شدیداً مخالف هستم به‌طوری که می‌گویند پست سازمانی و نفرات جدید اضافه نمی‌شود ولی اگر دو وزارتخانه به ۴ مورد رسید فقط چهار معاون پارلمانی خواهد داشت.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت در مجلس بیان کرد: تا به حال برخی وزارتخانه‌ها از جمله صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی چندین بار تفکیک و یا ادغام شده‌اند به‌طور مثال اگر وزارت راه و شهرسازی عریض و طویل بوده و مدیریت به‌تنهایی سخت است می‌تواند با کنار گذاشتن برخی موازی کاری‌ها و واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی وضعیت وزارتخانه را سر و سامان داد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: اگر دولت و مجلس شورای اسلامی کمی همت به خرج دهند می‌توانند ساختار دولت را اصلاح و موازی کاری‌ها را حذف کنند و علاوه بر آن بر ادغام برخی سازمان‌ها نیز تصمیمی گیری کنند.

با اخراج نیروهای به‌اصطلاح مازاد شهرداری اهر مخالفم

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از وضعیت عملکردی شهرداری اهر رضایت دارید و یا اینکه نظر شما در خصوص تعدیل نیرو چیست؟ گفت: شهردار اهر جوانی سالم و با تجربه و تلاش‌گر است و معتقدم باید شهرداری اهر بیش از این‌ها فعال‌تر باشد اما این را نیز می‌دانیم بخشی از درآمد شهرداری که با ساخت و سازها تأمین می‌شود با رکود مواجه است.

وی ادامه داد: ظلمی که اکنون از آن به ضرر شهرداری اهر یاد می‌شود نیروی مازاد بوده که بدون توجه به نیازمندی‌ها جذب شده‌اند که اگر بخواهند فقط حقوق آن‌ها را تأمین کنند باید ماهانه نزدیک به ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع داشته باشند و بنده با اخراج نیروهای شهرداری اهر مخالف هستم مگر اینکه کسی تخلفی کرده باشد علت مخالفت بنده نیز از این‌رو است که فردی بعد از به‌کارگیری در شهرداری خانواده تشکیل داده و چندین سال سابقه دارد و من با اخراج این نیروها مخالفت می‌کنم.

عبدالهی تأکید کرد: امروز شهرداری اهر بیش از هر چیزی نیاز به منابع مالی و امکانات دارد، این در حالی است که با افزایش جمعیت شهر اهر به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت کشور محروم مانده اما قرار گرفتن شهرداری در لیست شهرداری‌های خودگردان واقعیتاً تفاوتی در درآمد نمی‌بینیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: شهرداری اهر در راه‌اندازی مجدد کارخانه کمپوست اگر سرمایه‌گذاری کند غیر از ضرر چیز دیگری عاید این مجموعه نمی‌شود ولی لازم است تا برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست وضعیت فعلی را تعیین و تکلیف کند.

اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اینکه پس از اتمام کاوش گورکان روستای ابللو، میراث فرهنگی استان بدون اینکه جزئیاتی در اختیار مردم قرار دهد به‌صورت مخفیانه این گورکان را خاک‌سپاری کرد و تا به امروز علتی را بیان نکرده‌اند در مجموع جنابعالی عملکرد میراث فرهنگی استان را چگونه می‌بینید؟ ابراز داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص اتمام طرح مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری اعلام کرده که منتظر رفتار سازه‌ها هستند و گفته بودند تا سه ماه مرمت این بقعه به اتمام می‌رسد اما متأسفانه تا به حال بیش از سه ماه از وعده آن‌ها گذشته ولی خبری از بازگشایی بقعه و موزه ادب و عرفان اهر نیست.

عبدالهی تأکید کرد: ظاهراً سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به لحاظ اینکه نتوانستند در گورکان روستای ابللو سرمایه‌گذاری و احیاء کنند روی آن را با خاک پوشانده‌اند اما به هر حال بنده همچنان این گورکان، بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و موزه ادب و عرفان را از معاون رئیس‌جمهور پیگیرم و تا حصول نتیجه پیگیری‌هایم را ادامه می‌دهم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: هی می‌گویند از اعتبارات و سهم شهرستانی برای تبریز ۲۰۱۸ تخصیص دهید اما می‌دانیم که نفع رویداد تبریز ۲۰۱۸ به شهرستان‌ها نمی‌رسد و همه در تبریز خلاصه می‌شود اگر درست می‌گویند در راستای این‌رویداد بین‌المللی بزرگراه اهر – هریس – تبریز را تکمیل کنند.

وی بر لزوم اتمام سریع مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری تأکید کرد و گفت: اگر سازمان می‌خواهد از عملکردش دفاع کند ابتدا باید بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری را بازگشایی و اشیاء موزه را به هر جایی که انتقال داده باز گرداند این نیز مطالبه مردم است و تا تحقق نبخشند ساکت نمی‌مانیم.

انتهای پیام/