آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 41356
یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

تأکید رئیس‌جمهور بر تکمیل و تحویل واحدهای مسکن‌مهر تا پایان سال ۹۷ است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مسکن‌مهر  شهرستان اهر با اشاره به اینکه در شهرستان اهر ۵۲۰۰ واحد مسکن‌مهر احداث‌شده است، اظهار داشت: از مجموع مساکن مهر این شهرستان شاید زیر ۳ درصد با مشکل مواجه است و پروژه مسکن‌مهر گلشهر مشکل چندانی ندارد و آسفالت‌ریزی خیابان توسط شهرداری اهر انجام می‌گیرد.

وی به مشکلات پروژه مسکن‌مهر کارگران اهر نیز اشاره کرد و افزود: قبلاً در این خصوص تصمیماتی گرفته‌شده و بنده با آن موافق هستم و پس از بازگشت به تهران پیگیر پرداخت تسهیلات درخواستی جهت تکمیل پروژه مسکن‌مهر کارگران شهرستان اهر خواهم بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن‌مهر  در خصوص پروژه مسکن‌مهر  شهید منتظری شهرستان اهر نیز گفت: مشکل اساسی مردم و دولت در پروژه مسکن‌مهر  شهید منتظری بوده و واقعاً در بروز مشکلات این پروژه دولت به‌هیچ‌وجه مقصر نیست، البته نقش دولت در مسکن‌مهر  طبق قانونی که مجلس تصویب کرده تأمین زمین و تأمین تسهیلات ارزان‌قیمت است.

مهرآبادی بابیان اینکه یک‌دوم هزینه‌های پروانه ساختمانی مسکن‌مهر در کشور را دولت تخفیف می‌دهد، تصریح کرد: علاوه بر این دولت از محل یارانه‌ها نیز در برخی مناطق به پروژه‌های مسکن‌مهر کمک می‌کند البته این سیاست‌ها قبلاً اتخاذ نشده بود و جدیداً جزو سیاست‌ها قرارگرفته است.

مردم اهر در پروژه مسکن‌مهر متحمل مشکلات بسیاری شده‌اند

وی با انتقاد از این‌که مردم در پروژه مسکن‌مهر شهید منتظری متحمل مشکلات بسیاری شده‌اند، گفت: هر ارگان و سازمانی در خصوص حل مشکلات مسکن‌مهر شهید منتظری اهر به دنبال راهکاری باشد و دستگاه‌های خدمات رسان در واگذاری انشعابات آب، برق و گاز تقسیط کنند و با توجه به تنگنای مالی مردم، تا شرایطی به وجود آید که مالکان بتوانند هزینه را پرداخت نمایند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن‌مهر در ادامه با تأکید بر اخذ حق دولت در خصوص واگذاری انشعابات آب، برق و گاز به پروژه مسکن‌مهر  شهید منتظری، اضافه کرد: باید قبول کنیم که مردم در پرداخت هزینه‌ها در تنگنا قرار دارند و لازم است تا هزینه انشعابات در بلندمدت دریافت شود.

مهرآبادی با تأکید بر اینکه دو سال گذشته از معاون اول رئیس‌جمهور خواستیم تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه برای تأمین انشعابات جهت پرداخت به شرکت آب و فاضلاب کشور تخصیص دهند، بیان داشت: تحویل واحدهای مسکن‌مهر در کشور بدون انشعابات آب، برق و گاز معنی ندارد پس بنا بر این دستگاه‌های متولی و پیمانکار موظف است تا پیش از تحویل انشعابات را تأمین کند.

وی از تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی مسکن‌مهر  استان‌ها جهت تأمین انشعابات آب، برق و گاز خبر داد، گفت: این اعتبارات که از محل اسناد خزانه پرداخت می‌شود توزیع استانی شده و سهم آذربایجان شرقی از این اعتبارات، ۳۴ میلیارد تومان است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن‌مهر  با اشاره به اینکه طی نامه‌ای به شخص رئیس‌جمهور اعلام کرده‌ایم که مردم در طول دوران مشارکت مسکن‌مهر  مشکل‌دارند، ابراز داشت: متأسفانه این نامه پیش از این‌که به دست رئیس‌جمهور برسد به دست کمیسیون اقتصادی رسیده و بانک مرکزی آن را وتو کرده است، با آن‌که مشکل مسکن‌مهر  تنها محدود به اهر نیست بلکه در کل کشور از این دست مشکلات داریم و مشکلات مردم را به‌خوبی لمس کرده‌ایم.

انتهای پیام/