آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 41433
دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
مدیر جهاد کشاورزی اهر عنوان کرد:

استفاده از آبیاری کم‌فشار توسط کشاورزان موثر در مدیریت خشک‌سالی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی ظهر امروز دوشنبه در مراسم کلنگ زنی کانال و بهسازی کانال روستای گونجیک اظهار کرد: پروژه حال حاضر، کلنگ زنی احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد ستارخان شبکه‌های فرعی  و سه و چهار است که در روستای گونجیک آغاز می‌شود.

وی با ذکر اینکه مبلغ قرارداد این یا اعتبار این پروژه بیش از ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است گفت: محل تأمین اعتبار برای این پروژه ملی بوده و عنوان آن ” بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی تراس رودخانه اهرچای” است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر طول پروژه را ۷ و نیم کیلومتر عنوان کرد و ابراز داشت: ۳ و نیم کیلومتر این پروژه از روستای گونجیک تا اوشدلق است که از کناره باغات و دامنه کوه‌های مسیر ادامه می‌یابد ادامه این مسیر یعنی ۴ کیلومتر باقی نیز در محدوده روستای حصار سیدلر احداث خواهد شد.

اسدی مساحت پایاب ای پروژه را ۲۰۰ هکتار و مدت قرارداد را ۸ ماه عنوان نمود و گفت: کارفرمای این پروژه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر، مشاور “مهندسین مشاور آتی نگار آنو” و پیمانکار شرکت “عظیم یول” هستند.

وی بابیان اینکه کانال‌های سنتی دارای معایب زیادی هستند اظهار داشت: وجود علف‌های هرز، نفوذ آب در خاک و کاهش سرعت انتقال آب از معایب کانال‌های سنتی است که در طرح‌های جدید این معایب رفع و مابقی کانال‌ها بهسازی می‌شود تا بتوانیم ضمن افزایش سرعت انتقال در کاهش حداقل ۵۰ درصدی موفق عمل کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با اشاره به خشک‌سالی سال‌های اخیر گفت: برای مقابله و مدیریت خشک‌سالی همه باید کمک کرده با مسئولین در بهسازی کانال‌های همکاری لازم را داشته باشیم با استفاده از آبیاری کم‌فشار و طیف می‌توان ضمن کاهش مصرف آب شاهد افزایش محصولات نیز باشیم.