آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » علم و فناوری
کد خبر : 41569
چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی:

سیاست دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت تربیت نیروهای کارآفرین است/ برخی از ساختمان‌های واحد اهر کاربری ندارد

سیاست دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت تربیت نیروهای کارآفرین است/ برخی از ساختمان‌های واحد اهر کاربری ندارد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، عزیز جوانپور در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، اظهار داشت: رؤسای قبلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از گذشته تا به حال تلاش‌های بسیاری برای شکل‌گیری این دانشگاه به‌عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان کرده‌اند که در توسعه شهرستان اهر یقیناً دانشگاه آزاد واحد اهر بی‌تأثیر نبوده است.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را برگرفته از انقلاب اسلامی و دانشگاهی مردمی عنوان کرد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی جوشیده از دل انقلاب اسلامی بوده و جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که تاکنون حمایت‌شده و من‌بعد نیز واحد اهر با قوت و همت مضاعف مسئولان حمایت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشکلات در هر کشور، سازمان و دستگاهی وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی از این مشکلات مستثنی نیست، گفت: در این شرایط به‌خصوص لازم است تا کارکردهای جدیدی را برای دانشگاه آزاد اسلامی استان تعریف کنیم و ضمن حمایت از این دانشگاه، با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های اعضای هیأت علمی مشکلات را رفع شود.

جوانپور ادامه داد: مطمئناً رشته‌های مختلف و توانمندی‌هایی که می‌تواند امروز به صنعت و جامعه ما کمک کند و بر مشکلات فارغ آید، انتظار از دانشگاه‌ها حل مشکلات جامعه است در حالی که اگر تا امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحدها آموزش محور بودند بایستی کمی از این رویکرد فاصله گرفته و در کنار آموزش به بحث تحقیق، پژوهش و توسعه و کارآفرینی نیز توجه کنند.

وی تصریح کرد: من‌بعد باید هر دانشجویی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شود مهارت محور از دانشگاه‌ها خارج شود و حتماً دانشگاه باید این توانمندی و مهارت به دانشجو آموخته باشد تا در جامعه بتواند اشتغال یابد و ضمن کمک‌حال بودن دانشجویان در بخش صنعت، بلکه کارآفرین نیز باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه سیاست‌ها و رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تربیت کارآفرین است، گفت: ضمن این‌که دانشگاه‌ها بایستی پژوهش محور و آموزش محور باشند لذا تربیت دانشجویان کارآفرین نیز مورد انتظار است.

جوانپور خطاب به نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: زمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تشکیل‌شده و خیل عظیمی از نیروهای متخصص و هیأت علمی جذب کرده و مشغول به کار هستند اما اکنون نیروی مازادی که مجوزدار نیستند دانشگاه آزاد واحد اهر قادر به پشتیبانی و حمایت نیست، نمی‌گوییم خارج از مجموعه بیکار بمانند امیدواریم کمک کنید تا در جاهایی که امکان اشتغال وجود دارد مشغول به کار شوند.

وی با ذکر این‌که برخی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بلااستفاده مانده و کاربری ندارد، گفت: بلااستفاده ماندن ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به علت کاهش جمعیت دانشجو است و تنها مربوط به شهرستان اهر یا آذربایجان شرقی نیست بلکه یک مسئله کشوری است به‌طوری که هم دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی صندلی‌های خالی دارند ولی در این زمان شرط استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر خوابگاه‌های دانشجویی خالی هستند در حالی که حتی می‌توان از این‌گونه فضاها برای حوزه گردشگری استفاده شود و حتی حاضر هستیم تا زمانی که دانشجو نداریم ساختمان‌های بلااستفاده را برای اهداف شهرستانی و در اختیار شهرستان قرار دهیم.

انتهای پیام/