آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 41781
جمعه - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر:

اصلی‌ترین جبهه تهاجم دشمنان علیه ایران جبهه اقتصادی است

اصلی‌ترین جبهه تهاجم دشمنان علیه ایران جبهه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام رستم ممی زاده در کارگاه آموزشی آمران به معروف و ناهیان از منکر، اصلی‌ترین جبهه تهاجم دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی را جبهه اقتصادی دانست، اظهار داشت: البته جبهه‌های دیگری نیز برای تهاجم وجود دارد ولی اصلی‌ترین جبهه‌ای که دشمن برای فشار علیه ایران انتخاب کرده حوزه اقتصادی است در حالی که در مابقی جبهه‌ها ناکام مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه نظامی برد با مقاومتی است که در منطقه شکل یافته است، افزود: اخیراً نیروهای مقاومت در پاسخ به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی ۵۰ موشک به سمت این رژیم پرتاب کردند که اکثر این موشک‌ها به هدف برخورد کرد و آن‌هایی که دم از گنبد آهنین می‌زدند در برابر موشک‌های جبهه مقاومت شکست خوردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر ادامه داد: نیروهای مقاومت سوریه که ۵۰ موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرده بودند، به‌وضوح دیدم حامیان رژیم صهیونیستی که دم از حمایت همه‌جانبه اسرائیل می‌زدند حتی جرأت نکردند تا گفته‌های خود عملی کنند اما در این میان رژیم صهیونیستی که قبلاً به خاک سوریه تجاوز کرده بود در جریان حملات موشکی عقب‌نشینی کرده است.

ممی زاده در ادامه سخنان خود به انتخابات لبنان نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان نیروی مقاومت حزب‌الله و لبنان همواره در صدد ضربه زدن به این کشور هستند به‌طوری که برای تصاحب پارلمان لبنان سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودند و قصد داشتند تا با این سرمایه‌گذاری‌ها ضمن تصاحب پارلمان و پیروزی در انتخابات، حزب‌الله لبنان را منفور جلوه دهند اما خوشبختانه آن‌طور که انتظار داشتند انتخابات به نفع آن‌ها تمام نشد.

وی بابیان اینکه غربی‌ها در موضوع برجام و مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه با شکست مواجه شده است، یادآور شد: آمریکایی‌ها در بحث برجام فکر می‌کردند که می‌توانند افکار عمومی مردم ایران را به نفع خود تغییر دهند تا جمهوری اسلامی از منافع خود عقب‌نشینی کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر، تضعیف نیروها و جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی را از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا عنوان کرد، گفت: تنها با تضعیف جبهه مقاومت و نیروهای مقاومت جایگاه آمریکا و منافع آن تأمین می‌شود اما خوشبختانه نیروهای مقاومت اجازه تحقق سیاست‌های آمریکا در منطقه را ندادند به همین خاطر و جهت آبروداری مجبور به نقض توافق برجام شدند.

ممی زاده با تأکید بر اینکه غرب ضمن این‌که در برجام شکست‌خورده اما در زمینه مسائل اقتصادی ضربه‌های به کشور و ملت ما وارد کرده است، تصریح کرد: مردم شاید در جبهه‌های مختلف مقاوم‌تر باشند اما حقیقتاً باید قبول کنیم در جبهه اقتصادی مقاومت عموم مردم کم است به همین خاطر دشمن سعی می‌کند تا برای ایجاد نارضایتی از مسیر اقتصادی وارد میدان شود.

وی ادامه داد: تنها راهی که می‌توان اقتصاد کشور و مردم دگرگون کرد حمایت از کالای ایرانی است پس بنا بر این وظیفه‌داریم تا در راستای تحقق امر مقام معظم رهبری و مصون‌سازی اقتصاد کشور و معیشت مردم در برابر توطئه‌های دشمن تلاشی مضاعف کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر با اشاره به اینکه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی به تعصب ملی مردم نیازمند است، اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ غلطی که در کشور حاکم، این است مردم به کالای خارجی خوش‌بین و به کالای ایرانی بدبین هستند البته این فرهنگ غلط که در کشور رواج یافته بایستی تلاش کنیم تا فرهنگ غلط تغییر و فرهنگ صحیح که حمایت از کالای ایرانی و بدبینی به کالای داخلی است جایگزین شود.

ممی زاده، حمایت از کالا ایرانی را به‌منزله حمایت از تولید داخلی، کارگر ایرانی، مقابله با معضل بیکاری و خروج از رکود اقتصادی ذکر کرد، افزود: اگر می‌گوییم به کشور و مردم خودمان تعصب‌داریم می‌طلبد تا برای فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی آستین بالا بزنیم.

وی بابیان اینکه بالاترین معروف در قالب امربه‌معروف و نهی از منکر، حفظ نظام جمهوری اسلامی است، گفت: هدف دشمن از فشار و تحریم‌های اقتصادی، تضعیف نظام اسلامی است منتهی سعی می‌کنند تا آنچه را که در سر می‌پرورانند از این طریق به حقیقت بپیوندد به‌طوری که امروز حفظ نظام جمهوری اسلامی وابسته به حمایت از کالای ایرانی است و برای تحقق آن وظیفه‌داریم تا فرهنگ‌سازی را از خودمان آغاز  کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر خاطرنشان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی روز به‌روز در منطقه بیشتر می شود که دشمن نمی‌تواند این موضوع را تحمل کند و به دنبال طراحی توطئه های جدید است  از این رو  امیدواریم دولتمردان برای تأمین معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی تلاش مضاعفی داشته باشند تا توطئه دشمنان خنثی  شود.

انتهای پیام/