آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 41696
جمعه - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵
با حضور معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی؛

شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش در اهر تشکیل یافت/ علی مهدوی پور رئیس شورای ارزشیابی و نظارت بر هنرهای نمایشی اهر شد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه پتانسیل موجود در شهرستان اهر در حوزه نمایش که اهر را به یکی از قطب‌های نمایش در کشور تبدیل کرده است و همچنین با هدف تسریع و تسهیل در روند ارزشیابی، نظارت و اجرای نمایش در شهرستان، شورای نظارت و ارزشیابی نمایش در این شهرستان تشکیل یافت.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف این اداره در ارائه خدمات به هنرمندان شهرستان، ایجاد بستری مناسب هم از لحاظ نرم افزاری و هم از لحاظ سخت افزاری برای هنرمندان است تا این قشر فرهیخته بتوانند با سهولت و در کمترین زمان ممکن نسبت به تولید و ارائه آثار هنری خود همت گمارند.

وی گفت: برگزاری موفق یازده  دوره جشنواره سراسری تئاترکوتاه  ارسباران، وجود  ۶ گروه ثبت شده  نمایشی، اجرای عمومی ده‌ها نمایش، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگا‌ه‌های تخصصی و حضور در محافل و جشنواره‌های متعدد ملی و بین المللی از جمله فعالیت‌های مهم هنرمندان نمایش در اهر است و در چنین شهری  برای بازخوانی، بازبینی، ارزشیابی و نظارت بر کارهای تولیدی از تاسیس شورای نظارت و ارزشیابی از ضرورت بالای برخوردار بود.

گفتنی است، انجمن هنرهای نمایشی اهر یکی از انجمنهای فعال استان در حوزه نمایش است که اینک با مسئولیت علیرضا آقازاده در زمینه آموزش و تولید آثار نمایشی فعالیت می‌کند.

هنر نمایش در اهر  به برند هنری تبدیل شده است

مدد سمندری معاون فرماندار اهر در مراسم معارفه و اعطای حکم به اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان اهر ضمن تشکر از تلاش های هنری در شهرستان، تاسیس  شورای نظارت بر نمایش و همچنین وجود ۶ گروه ثبت شده نمایشی در شهرستان را نشان از روبه رشد بودن فرهنگ و هنر در اهر دانست و گفت: هنر نمایش در اهر  به برند هنری تبدیل شده ودر کشور و حتی خارج از مرزهای بین المللی  مشهور گردیده است و ضرورت دارد که این امر در تقویم هنری کشور  درج گردد.

معاون فرماندار اهر  اظهار داشت: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران باید اعتبار خاص و ملی داشته باشد تا هنرمندان این عرصه بدون دغدغه مالی بتوانند در تولید آثار فاخر نمایشی و برگزاری موفق و کیفی جشنواره موفق عمل نمایند.

انتهای پیام/