آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 41880
دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

افزایش نماینده حوزه اهر و هریس به صحن علنی می‌رود/ استقلال کرسی اهر در مجلس و الحاق هریس به حوزه تبریز

افزایش نماینده حوزه اهر و هریس به صحن علنی می‌رود/ استقلال کرسی اهر در مجلس و الحاق هریس به حوزه تبریز

به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با محوریت افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون شوراها طرح افزایش نمایندگان حوزه‌های انتخابیه اهر و هریس و تبریز، اسکو و آذرشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مستقل شدن حوزه انتخابیه اهر و الحاق هریس به تبریز و تشکیل حوزه انتخابیه تبریز و هریس هنوز مراحل اولیه را طی می‌کند این در حالی است که هرگونه تفکیک حوزه‌های انتخابیه و افزایش نمایندگان منوط به تأیید نمایندگان مجلس در صحن علنی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون افزایش نمایندگان حوزه انتخابیه اهر و هریس و مستقل شدن آذرشهر و اسکو به رأی گذاشته شد که نهایتاً مستقل شدن آذرشهر و اسکو نسبت به افزایش نماینده حوزه انتخابیه اهر و هریس به دو نفر به ترتیب ۷ و ۶ رأی به دست آورد و نهایت تصمیم نمایندگان این کمیسیون به مستقل شدن آذرشهر و اسکو شده است.

طرح افزایش نمایندگان مراحل اولیه را در مجلس طی می‌کند

عبدالهی با تأکید بر اینکه هنوز مصوبات کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص افزایش نمایندگان مراحل اولیه را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: هنوز معلوم نیست مصوبات این کمیسیون در صحن علنی رأی بیاورد یا خیر و یا این‌که عملی شود یا خیر؟ البته شاید در صحن علنی مجلس با نظر نمایندگان تغییرات دیگر نیز بر مصوبات این کمیسیون اعمال شود.

وی یادآور شد: متأسفانه پیشنهاد افزایش نماینده حوزه انتخابیه اهر و هریس به ۲ نفر تنها با یک رأی کمتر از حوزه انتخابیه آذرشهر و اسکو نتوانست رأی نمایندگان عضو کمیسیون را کسب کند و از طرفی هم مصوب شده تا هریس با تفکیک از حوزه انتخابیه اهر به حوزه انتخابیه تبریز الحاق و اهر به‌عنوان حوزه مستقل یک نماینده در مجلس داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور متذکر شد: ضمناً پیشنهاد بنده مبنی بر افزایش نماینده حوزه انتخابیه اهر و هریس به دو نفر با امضاء چند تن از نمایندگان اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در صحن علنی مطرح می‌شود، البته این مصوبات هنوز قطعیت نداشته و مراحل اولیه را در کمیسیون سپری می‌کند.