آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصاد ایران » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 41889
سه شنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر:

اقدام بخصوصی در تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها در اهر انجام نشده است

اقدام بخصوصی در تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها در اهر انجام نشده است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مرتضی زارع توکلی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با اشاره به اینکه در جلسه قبلی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مقرر شده بود تا شهرداری اهر نسبت به ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام کند اظهار داشت: بر اساس مصوبه قرار بود تا شهرداری اهر بازارچه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی جهت عرضه تولیدات فعالان حوزه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام کند.

وی تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها در شهرستان اهر را به‌مسئولیت بانک ملی از دیگر مصوبات جلسه قبلی کارگروه عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای قوانین یکسان در بانک‌های شهرستان اهر مقرر شده بود تا شورای هماهنگی بانک‌ها تشکیل شود که متأسفانه تاکنون اقدام بخصوصی در تشکیل این شورا انجام نیافته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر از تصویب پرداخت ۷ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای متقاضی شهرستان اهر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: تسهیلاتی که قرار بود به واحدهای تولیدی و صنعتی اهر با مصوبه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اهر پرداخت شود خوشبختانه بیش از میزان مصوبه در کارگروه استان تصویب شده است.

توکلی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی تاکنون ۵۸۵ میلیون تومان در شهرستان اهر تسهیلات پرداخت شده و مابقی تسهیلات عمدتاً در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه عملکرد و نتیجه تصمیم‌گیری‌های کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر در سامانه رصد اشتغال مشخص می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که موفق به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی می‌شوند بایستی میزان اشتغال‌زایی واحدهایی را که تسهیلات اخذ کرده‌اند در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر در ادامه با تأکید بر اینکه کسانی که مدرک تحصیلی بالای دیپلم دارند می‌توانند در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام کنند، یادآور شد: واحدهای پذیرنده کارورزان مسئولیتی در قبال پرداخت حق بیمه و حقوق ندارند این در حالی است که حق بیمه و حقوق کارورزان از سوی دولت پرداخت می‌شود و واحدهای پذیرنده بعد از اتمام دوره کارورزی اگر کارورزی را جذب کنند دولت دو سال حق بیمه آن‌ها را می‌پردازد.

توکلی ابراز داشت: سهمیه شهرستان اهر از طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی ۱۵۰ نفر بوده اما متأسفانه با وجود این‌که دولت حق بیمه و حقوق کارورزان را پرداخت می‌کند ولی تاکنون واحدهای پذیرنده تا به حال ۱۷ نفر را جذب کرده‌اند.

انتهای پیام/