آخرین عناوین اخبار » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 41893
سه شنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
فرماندار شهرستان اهر مطرح کرد:

تأکید بر همکاری دستگاه‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با اشاره به اینکه وحدت و انسجام دستگاه‌ها در توسعه اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهری و پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر قابل‌تقدیر است، اظهار داشت: اکثر فارغ‌التحصیلانی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده و وارد جامعه می‌شوند هرچند در رشته‌های فنی و تخصصی تحصیل‌کرده‌اند اما فاقد مهارت هستند.

وی افزود: با توجه به این‌که سیستم آموزشی دانشگاه‌ها بیشتر تئوری و نظری است همین امر موجب می‌شود تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت باشند و اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی موجب می‌شود تا دانشجویان بتوانند از مهارت‌های خاصی در مشاغل مختلف بیاموزند.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که کارآموز تربیت می‌کنند اگر به این کارآموزان توجه کنیم بیشتر آن‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و مهارت‌آموزی که در جامعه آن‌طور باید و شاید فرهنگ‌سازی نشده لازم است تا در این خصوص فرهنگ‌سازی صورت گیرد به‌طوری که طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی ضمن این‌که جوانان فاقد مهارت را دارای مهارت می‌کند بلکه این طرح برای صاحبان صنایع نیز از نظر نیروی انسانی می‌تواند مفید باشد.

محمودی بابیان این‌که درخواست دستگاه‌ها از بانک‌ها این است که تسهیلات مصوب شده نباید به‌صورت یکجا پرداخت شود، گفت: البته تسهیلاتی که قرار است پرداخت شود معمولاً کل مبلغ یکجا پرداخت نمی‌شود بلکه طی مراحل متعدد و بر حسب پیشرفت کار تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌گردد.

وی در ادامه از ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرائم واحدهای تولیدی و صنایع به تأمین اجتماعی در این شهرستان خبر داد، تأکید کرد: بر اساس بخشنامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان تأمین اجتماعی، واحدهای تولیدی و صنعتی که به تأمین اجتماعی بدهی دارند و بر بدهی آن‌ها جریمه اضافه‌شده می‌توانند از این فرصت برای پرداخت مطالبات و حق بیمه بهره‌مند شوند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر به اجرای قانون اخذ مالیات از باشگاه‌های ورزشی و فرهنگی نیز اشاره کرد، گفت: زمانی که قانونی اجرا می‌شود برای همه یکسان است و باید از قانون پیروی کنیم اما اخذ مالیات از باشگاه‌های ورزشی و فرهنگی که در اهر حداقل شهریه نسبت به سایر شهرستان‌ها را از مردم می‌گیرند باید از طریق نمایندگان مجلس و حتی اصلاحیه قانون قابل‌حل است.

محمودی با انتقاد از این‌که از سال گذشته تاکنون سامانه صندوق کارآفرینی امید جهت پرداخت تسهیلات هنوز نتیجه‌ای نداشته و ما همچنان پیگیر این موضوع از مراجع ذی‌ربط استانی هستیم، بیان داشت: امید می‌رود دستگاه‌ها متولی توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری هر هفته گزارش عملکرد و بانک‌ها پرداختی‌های خود را در حوزه اشتغال به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر اعلام کند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال در شهرستان اهر هم برای دولت و هم برای این شهرستان بسیار مهم است، ابراز داشت: با توجه به این‌که نرخ بیکاری در شهرستان اهر بالا بوده بایستی همه در جهت ایجاد اشتغال و زمینه‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان اهر بیان کرد: هراندازه که بتوانیم با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و در جهت توسعه آن‌ها قدم برداریم تا این‌که مشکلات واحدها رفع و از تمام ظرفیت برای تولید استفاده کنند همان اندازه می‌توانیم در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مؤثر واقع شویم لذا تأکیدداریم دستگاه‌ها برای تسهیل در امور واحدهای تولیدی و صنعتی گام‌های بلندی بردارند.

انتهای پیام/