آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 42233
شنبه - ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
رئیس کمیته امداد امام خمینی اهر:

جمع‌آوری و توزیع ۹ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی بین مددجویان

جمع‌آوری و توزیع ۹ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی بین مددجویان

حسین بگلری در گفتگو با خبرنگار اهرامروز اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس وظایف ذاتی خود در کمک به نیازمندان تلاش می کند که امسال این فعالیت‌ها پررنگ‌تر از سال‌های قبل است.

وی با اشاره به طرح مفتاح الجنه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس این طرح تمامی رؤسای ادارات و خیرین شهرستان به‌صورت دو اکیپی و همراهی مسئولان کمیته امداد اهر، در ماه مبارک رمضان روزانه با هشت خانوار نیازمند تحت پوشش دیدار و ضمن شنیدن مشکلات توسط مسئولین و دلجویی، هدایا و بسته‌های غذایی نیز تقدیم این عزیزان می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر به اجرای طرح اکرام ایتام پرداخت و ابراز داشت: برنامه‌ریزی مجموعه ما برای جذب ۳۰۰ حامی برای ۲۲۳ یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر در ماه مبارک رمضان است. در این راستا مجمع حامیان ایتام باهدف هر نفر یک حامی از هفته گذشته تشکیل‌شده که اداره دارایی و سپاه پاسداران شهرستان اهر در این راه پیش‌قدم شده و فعالیت‌های خوبی آنجام داده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

اجرای طرح محسنین در شهرستان اهر

بگلری با ذکر اینکه در طرح محسنین به دانش‌آموزانی که مشکل تحصیل و مسکن دارند در کنار مجموعه کمیته امداد کمک می‌شود عنوان کرد: هدف از اجرای طرح محسنین هم‌افزایی و تجمیع کمک‌های مردمی، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد است که در سال‌های اخیر مردم شهرستان و کشورمان نیز در این طرح کمک‌های خوبی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به طرح افطاری و اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: طی در ماه مبارک رمضان ۲۰۰۰ پرس غذا توسط خیرین آماده‌شده که در مساجد امیرالمؤمنین و حضرت امام خمینی (ره) پخش می شود. همچنین ۴۰۰ بسته سبد غذایی در مرحله اول و ۶۰۰ بسته دیگر در مرحله دوم بین مددجویان تحت پوشش توزیع خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر به برخی کمک‌های بلاعوض این مجموعه به نیازمندان اشاره کرد و عنوان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر علاوه بر کمک‌های ذاتی و خدمات خود، به ۲۲۵ خانوار در نوبت که هنوز به دلیل تزریق نشدن اعتبارات امداد شهرستان مستمری دریافت نمی‌کنند کمک‌های نقدی به نام کمک‌هزینه رمضان برای گذراندن ایام این ماه مبارک پرداخت می‌ کند.

بگلری با ذکر اینکه طی ماه مبارک رمضان ۱۰ میلیارد ریال وام خودکفایی از منابع بانکی و ۶۰۰ میلیون ریال وام از منابع صندوق امداد پرداخت خواهیم کرد، اظهار کرد: در کنار این مبالغ می‌توانیم به پرداخت یک میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه نیز اشاره‌کنیم که این مبلغ تا پایان ماه مبارک رمضان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

 

اقدامات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی اهر در ماه مبارک رمضان

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر در ماه مبارک رمضان گفت: ما از تمام ظرفیت‌های خود برای امور فرهنگی و مذهبی در طی این ماه مبارک با برگزاری کلاس‌های روزانه قرآن برای کارکنان و مددجویان به تعداد ۶۰ نفر در روز و همچنین پاسخ به شبهات و سؤالات دینی در مرکز فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر استفاده کرده‌ایم که این اقدامات در طول سال نیز در کانون فرهنگی این مرکز ادامه می‌یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر با اشاره به جمع‌آوری زکات فطره در ماه مبارک رمضان عنوان داشت: کارکنان کمیته امداد و عاملین زکات با استقرار در تمامی مساجدی که در آن‌ها نماز عید سعید فطر برگزار می‌شود به جمع‌آوری زکات فطره خواهند پرداخت که پیش‌بینی ما برای امسال ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است با یاری خداوند متعال و همراهی مردم مؤمن و روزه‌دار این امر نیز محقق شده و کمک خوبی برای نیازمندان خواهد بود.

بگلری بابیان اینکه از ۴۰۰ بسته توزیع‌شده برای جمع‌آوری پنیر زکات عشایر تاکنون ۱۰۰ بسته جمع‌آوری و در روزهای آینده بین مددجویان توزیع خواهد شد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان ماه مبارک رمضان کمک‌هایی به میزان ۹ میلیارد ریال از طرق مختلف جمع‌آوری و بین مددجویان توزیع خواهد شد.