آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 42275
یکشنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
فرماندار شهرستان اهر:

هرگونه رهاسازی آب از سد ستارخان منوط به تصمیم شورای حفاظت از منابع آب است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر اظهار داشت: شهرستان اهر جزو شهرستان‌هایی است که با بحران کم‌آبی و خشک‌سالی مواجه شده و اگر شرایط فعلی تداوم یابد سد ستارخان با چالش‌هایی روبرو می‌شود به‌طوری که بحران کم‌آبی تنها به اهر محدود نمی‌شود بلکه کل کشور با کمبود منابع آبی و بحران کم‌آبی مواجه است.

وی با اشاره به این‌که سعی و تلاش شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر این است که بحران کم‌آبی با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح به تنش تبدیل نشود، افزود: نباید اجازه دهیم مشکل کم‌آبی مردم را رو در روی همدیگر قرار دهد و در عین حال با منابع موجود آب شرایط فعلی را مدیریت کنیم.

فرماندار شهرستان اهر، بر لزوم مدیریت منابع آبی و مدیریت بهینه آب در شهرستان اهر تأکید کرد، ادامه داد: شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر تلاش می‌کند تا بدون هیچ مشکلی از بحران کم‌آبی عبور کنیم و از طرفی خوشبختانه در بین مسئولان و مردم اتحاد و اتفاق‌نظر در راستای مدیریت منابع آبی وجود دارد.

محمودی اضافه کرد: مسئولان شهرستان اهر ضمن این‌که در مدیریت صحیح منابع آب اتفاق‌نظر دارند و در مدیریت منابع آب اجماع نظر کاملی دارند و اگر خدای‌ناکرده شرایط از اینی که هست بحرانی‌تر شد همه مسئولان باید احساس تکلیف و مسئولیت کنند.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط طبق دستورات قبلی این شورا برای هر لحظه جهت مدیریت منابع آبی شهرستان اهر برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: نظر اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر بر این است که منابع آبی موجود در پشت سد ستارخان بر اساس اولویت‌بندی مدیریت شود و همین امر باعث شد تا برنامه‌هایی برای مدیریت منابع آب تدوین شود.

برنامه‌ریزی جهت مدیریت منابع آب برای گذر از بحران کم‌آبی ضروری است

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: در هر حال همان‌طور که وظیفه‌داریم سعی می‌کنیم تا انتظارات به‌حق مردم اجابت شده و در عین حال برای هر میزان آبی که در سد ستارخان وجود دارد برنامه داشته باشیم و با مدیریت صحیح بتوانیم بحران کم‌آبی را پشت سر بگذاریم.

محمودی در ادامه خواستار عملیاتی کردن مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شد، گفت: برنامه‌های عملی مدیریت منابع موجود آب در سد ستارخان بر اساس میزان آب موجود تغییر می‌کند و هر اندازه‌ای که آب موجود داشته باشیم بر مبنای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با تأکید بر اینکه به لحاظ بارش‌های اخیر، فعلاً اراضی زارعی و باغی نیازی به آبیاری ندارد و رهاسازی آب از سد ستارخان با تأخیر انجام گیرد، افزود: هرگونه رهاسازی آب از سد ستارخان اهر صرفاً با مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انجام می‌پذیرد.

وی، بر ضرورت لایروبی کانال‌ها و شبکه‌های آب‌رسانی از سوی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی تأکید کرد و بیان داشت: برای جلوگیری از تبخیر آب، انتقال سریع و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز لازم است تا کانال انتقال آب به باغات قطره‌ای اهر سرپوشیده شود.

انتهای پیام/