آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 42761
دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
فرماندار شهرستان اهر:

بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری در اهر فراهم است/ نباید تمامی نقص‌ها به‌پای دولت نوشته شود

بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری در اهر فراهم است/ نباید تمامی نقص‌ها به‌پای دولت نوشته شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان اهر و آیین تودیع و معارفه معاون فرماندار و بخشدار بخش مرکزی اهر با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون امام راحل است و ایشان با مدیریت مدبرانه و رهبری حکیمانه باعث آزادی کشور از طاغوت و جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبری مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام راحل همیشه راهگشا در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی بوده است، افزود: ملت ایران علی‌رغم این‌که در طول چهل سال گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند اما در هر حال پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند و خواهند بود و رخدادهای اخیر، فشارها و تحریم‌ها در عرصه بین‌المللی هیچ خللی در اراده مردم و برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ندارد.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: خروج آمریکا از برجام نه‌تنها تأثیری بر جمهوری اسلامی نداشت بلکه باعث شد تا ملت ایران بیش از گذشته متحد، همدل و هم‌صدا شوند و موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در موضوع خروج آمریکا از برجام بیش از پیش صداقت و پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی را نیز ثابت کرد.

محمودی، تعامل سازنده با دنیا را از رویکردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم ذکر کرد، گفت: آرامش و ثبات اقتصادی و یاری‌رساندن به اقشار ضعیف و کم‌درآمد نیز از دیگر رویکردهای دولت جمهوری اسلامی ایران است و هر سیاستی که در عرصه داخلی و خارجی اتخاذشده هدف حفظ عزت و اقتدار کشور بوده است.

وی در ادامه برخورداری اغلب روستائیان از اینترنت پرسرعت را نتیجه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید برشمرد، یادآور شد: نمی‌توان انکار کرد که هیچ‌گونه نقص و کمبودی نداریم اما نباید تمامی نقص‌ها را به‌پای دولت نوشت در حالی که دولت تلاش می‌کند تا کمبودها و نقایص را با مشارکت مردم برطرف کند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر بابیان این‌که وظیفه دولتمردان بهبود فضای کسب‌وکار و فراهم‌سازی زمینه ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: همان‌طور که برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار در شهرستان اهر تلاش می‌کنیم از طرفی هم باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بدهیم که زمینه و بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری در اهر فراهم است.

محمودی اضافه کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام‌یافته که مسئولان شهرستان اهر و استاندار آذربایجان شرقی بر آن اتفاق‌نظر دارند پالایش یکسری از قوانین دست و پا گیر است قوانینی که بر سر راه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مانع ایجاد می‌کند که نیاز به نفع کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اصلاح شود.

فرماندار شهرستان اهر بیان داشت: در جریان سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی نزدیک به ۱۵ مورد از مطالبات مردم شهرستان اهر به رئیس‌جمهور منتقل‌شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری هر یک از مشکلات این شهرستان به وزارتخانه‌های مربوطه جهت پیگیری ارجاع شده است و هر آنچه که در حد وظیفه مسئولان شهرستان بوده انجام داده‌ایم و هر آنچه که به مربوطه به مسئولان کشوری است را به دولت ارجاع داده‌ایم.

وی، کمبود منابع آبی را از چالش‌های پیش روی شهرستان اهر دانست، گفت: علی‌رغم افزایش بارندگی‌ها در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه اما روان آبی که می‌بایست در مخزن سد ستارخان اهر می‌شد، نشده است و با توجه به این‌که حال در آستانه بحران کم‌آبی قرارگرفته‌ایم نیاز به اراده و خرد جمعی از مردم تا مسئولان داریم تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

محمودی خواستار مشارکت بانک‌ها در پرداخت خسارت سرمازدگی به باغداران خسارت‌دیده شهرستان اهر شد، بیان کرد: اغلب مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند متأسفانه که امسال شاهد سرمازدگی باغات و از بین رفتن محصولات باغی بودیم لذا از دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه بانک‌ها درخواست داریم تا در پرداخت خسارت باغداران خسارت‌دیده مساعدت لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه معاون سابق فرماندار و بخشدار بخش مرکزی اهر، گفت: بخش مرکزی شهرستان اهر که شامل ۲۳۰ روستا می‌شود شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین بخش مرکزی در سطح استان بوده و اغلب روستاهای این شهرستان کمتر توسعه‌یافته و محروم مانده‌اند و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها از جمله زحماتی بوده که معاون سابق فرماندار و بخشدار بخش مرکزی اهر در طول مدت خدمت کشیده‌اند.

وی، ایجاد تعامل و همکاری با تک‌تک دستگاه‌ها ارگان‌ها و نهادهای دولتی و وفاق و انسجام بین بخشی ادارات شهرستان اهر از جمله مهم‌ترین مأموریت‌های معاون فرماندار این شهرستان ذکر کرد، افزود: در این میآن‌همان‌طور که برای معاون فرماندار مأموریت‌هایی تعریف‌شده از ادارات همکاری شایسته با معاون فرماندار انتظار داریم تا از طریق بتوان برنامه‌ها و اهداف شهرستانی را پیش برد.

محمودی خطاب به بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان اهر یادآور شد: ایجاد و تقویت مشارکت‌پذیری در بین مردم روستایی و عشایری، توسعه روستاگردی و دهگردی و توجه ویژه به توسعه عمران و آبادانی روستاها از جمله انتظارات ما از بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان اهر است.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که اعتبارات حوزه عمرانی و آبادانی روستاها در دولت تدبیر و امید سه برابر شده است، خاطرنشان کرد: افزایش سه برابری اعتبارات روستاها و تخصیص اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری و شورا مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها بوده است.