آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » استانها » اقتصاد ایران » اقتصادی » صفحه نخست
کد خبر : 42752
دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

تحقق خواسته دیرین مردم آذربایجان با راه‌اندازی ذوب سونگون

تحقق خواسته دیرین مردم آذربایجان با راه‌اندازی ذوب سونگون

به گزارش اهرامروز به نقل از مس پرس، بنی‌اسدی‌راد، با اشاره به روحیه استکباری آمریکا و دشمنی این کشور با دولت و مردم ایران گفت: در شرایط کنونی شرکت مس باید به دنبال افزایش تولید با بالاترین ظرفیت و همچنین و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای باشد. بنی‌اسدی راد با بیان این‌که باید روحیه استکبارستیزی را از امام‌(ره) آموخت گفت: قطعاً ایشان با تکیه بر همدلی و وحدت توانست به موفقیت و پیروزی بر استکبار دست یابد.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر بخواهیم در شرایط کنونی بر استکبار پیروز شویم باید با تکیه بر همدلی و وحدت توسعه و تولید در شرکت مس به‌ حداکثر برسانیم.

وی با تأکید بر این‌که هم‌اکنون شرکت مس در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است گفت: در دو ماه نخست سال جاری تولید کاتد شرکت مس نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از رشد ۳۶ درصدی برخوردار شده است  و همچنین شاهد رشد ۴۴ درصدی عرضه محصولات شرکت مس به بازار هستیم.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه با قدردانی از زحمات مهندس حاجی‌آقازاده مدیر سابق مجتمع مس آذربایجان گفت: محور و رویکرد اساسی که هیأت مدیره شرکت مس تصمیم به انتخاب مهندس شریفی به‌عنوان مدیر جدید مجتمع مس آذربایجان گرفت بحث تسریع درروند پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس در آذربایجان بود.

وی افزود: خواسته ما از وی این است که تا سال ۱۴۰۰ کارخانه صدهزارتنی ذوب مجتمع مس سونگون راه‌اندازی شود تا خواسته دیرین مردم آذربایجان محقق شود و همچنین با راه‌اندازی فازهای جدید کارخانه تغلیظ ظرفیت تولیدی کنسانتره شرکت مس را به ۴۰۰ هزار تن برسانند.

بنی‌اسدی راد با بیان ‌این‌که هم‌اکنون شرکت مس در مسیر توسعه قرار گرفته‌ است و با تمام قدرت از طرح‌های توسعه‌ای پشتیبانی ‌می‌کند اظهار داشت: علاوه بر این در این دوره جدید و برای حفظ روند تولید پایدار در مجتمع مس سونگون اصلاح معدن و همچنین سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اکتشافی باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مس در پایان این نشست گفت: خوشبختانه مجتمع مس سونگون دارای تیم یک‌دست، همدل و هماهنگ و بدون حاشیه است  و نگاهی به آمار تولید ۲۲ تن به ازای هر نفر در سال ۹۶ موید این مطلب است که افزاش تولید سرلوحه فعالیت‌های کارکنان مجتمع مس سونگون است  و امیدواریم در آینده ای نزدیک به تولید ۲۵ تن به ازای هر نفر که استاندارد جهانی تولید در کارخانه های مس دنیا است دست یابیم