آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 42744
دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
فرماندار شهرستان اهر:

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آبروی شهرستان اهر است

به گزارش اهرامروز، زاهد محمودی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) با تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: روز جهانی قدس محور همبستگی، اتحاد و وحدت مسلمانان جهان با مردم فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیستی است با توجه به این‌که راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه آخر ماه رمضان برگزار می‌شود امیدواریم امسال این راهپیمایی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشد.

وی در ادامه به اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)، افزود: هدف از برگزاری این جلسه سیاست‌گذاری، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر بوده و حضور هنرمندان و مسئولان در این‌گونه نشست‌ها نشان‌دهنده علاقه آن‌ها به فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

فرماندار شهرستان اهر از برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) طی روزهای پایانی مردادماه سال جاری در اهر خبر داد، گفت: فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر می‌بایست بر اساس موضوعات تعیین‌شده منتشر شود لذا اگر موضوعات جدیدی به محورهای این جشنواره اضافه شود بیشتر آن را به سمت جشنواره آزاد سوق می‌دهد.

محمودی، هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر را سرمایه‌های اجتماعی منطقه و شهرستان عنوان کرد، یادآور شد: هنرمندان واقعیت‌های جامعه را آن‌طور که می‌بینیم و قابل‌لمس است را با زبان هنر و قلم برای مردم تبیین می‌کنند و این وظیفه مسئولان است که باید زمینه فعالیت و شکوفایی هنرمندان و برگزاری بهتر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر را فراهم نمایند.

وی بابیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) به شناسنامه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی و شهرستان اهر تبدیل‌شده است، تصریح کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر با آن‌که می‌دانیم آبروی استان آذربایجان شرقی بوده ولی محل برگزاری آن در اهر است و از طرفی نشان‌دهنده هویت فرهنگی و هنری این شهرستان به شمار می‌رود این در حالی است که باید به این‌رویداد مهم ارج نهیم.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: هنرمندان عرصه فرهنگی و هنری شهرستان اهر را می‌بایست تحسین کنیم چراکه این هنرمندان برای حفظ هویت شهرستان در برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه بدون هیچ چشم‌داشتی، با کمترین هزینه و با مشکلات روزافزون و برای تداوم آن مجدانه تلاش کرده‌اند.

محمودی تأکید کرد: سال گذشته که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان اهر سفر کرده بودند درخواست کردیم تا با حمایت‌های دولت، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) از سطح ملی به رویداد بین‌المللی ارتقاء یابد لذا جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر می‌تواند هم‌زمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و ارتقاء آن به رویدادی بین‌المللی برای آذربایجان شرقی برکات فراوانی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه نماینده مردم اهر و هریس در مجلس مدام پیگیر تخصیص بودجه برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران هستند، یادآور شد: همان‌طور که همه می‌دانند اعتبارات و منابع مالی دولت محدود است و یا اگر به رویداد و برنامه‌ای هم اعتبار در نظر گرفته می‌شود گاهاً تحقق نمی‌یابد مثلاً در بحث تبریز ۲۰۱۸ اعتباراتی مصوب شده اما آن‌طور که بایدوشاید محقق نشده لذا نباید دلسرد شد چراکه کارهای بزرگ دردسرهای بزرگی نیز دارد.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تأکید کرد، ابراز داشت: هر چند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به شهرستان اهر قول‌هایی داده بود اما بایستی قبول کنیم که فراتر از اختیارات وزیر است لذا تأکید داریم ابتدا از ظرفیت‌های خود شهرستان اهر برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر به‌کارگیری شود.

به گزارش تسنیم، در پایان جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران؛ زاهد محمودی به‌عنوان رئیس ستاد اجرایی، احمد رجب پور به‌عنوان دبیر، علیرضا آقازاده به‌عنوان دبیر اجرایی و مهدی زارعی به‌عنوان دبیر هماهنگی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران انتخاب شدند.