آخرین عناوین اخبار » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 43110
شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۵
فرماندار اهر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه/

مشارکت مردم برای گذر از بحران کم‌آبی ضروری است/ خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی و سیل در اهر

مشارکت مردم برای گذر از بحران کم‌آبی ضروری است/ خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سرمازدگی و سیل در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهر بابیان اینکه روز جهانی قدس، روز همبستگی مسلمانان در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین است، اظهار داشت: اما راحل فرمودند روز قدس تنها متعلق به فلسطین نیست بلکه روز جهان اسلام و حیات اسلام است و مردم اهر با حضور پرشور در راه‌پیمایی نشان دادند که حول محور رهبری همیشه در تمامی صحنه‌ها حضور دارند.

وی، روز جهانی قدس را نماد وحدت و اراده امت اسلامی را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد، افزود: شرکت مردم در راه‌پیمایی‌ها در واقع لبیک‌گویی مردم به فرامین مقام معظم رهبری بوده و حاوی پیام مبارزه و مقابله با زیاده‌خواهی‌های مستکبران عالم و جنایات رژیم غاصب و کودک کش است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه امسال هفتادمین سال اشتغال فلسطین به دست رژیم صهیونیستی است، گفت: بیت‌المقدس که به تعبیر امام راحل قبله اول مسلمین جهان است آمریکا بر خلاف قوانین بین‌المللی با انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس، قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیست انتخاب کرد و همین امر خشم مسلمانان جهان را از اقدام نابخردانه استکبار جهانی برانگیخت.

محمودی، آزادی قدس شریف از چنگال دشمنان غاصب و استکباری را آرمان مسلمان جهان توصیف کرد، یادآور شد: ملت ایران با حضور پررنگ و پرشور در راه‌پیمایی روز جهانی قدس با هر تفکر و اعتقادی نشان دادند که حامی مظلومان و مستضعفان هستند و از طرفی هم این پیام را به دشمنان داد که ملت ایران در هر شرایطی متحد و همبستگی خود را از دست نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: روز جهانی قدس نمایش اقتدار و عظمت امت مسلمان جهان به‌ویژه ایران بود و این روز نمونه‌ای از اتحاد و همبستگی امت مسلمان ایران بود.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه خروج یک‌طرفه آمریکا از توافق بین‌المللی برجام نشان‌گر حقانیت جمهوری اسلامی بود، گفت: خروج آمریکا از برجام و اتهامات واهی علیه ایران و همچنین اعمال تحریم‌های جدید علیه ملت ایران موجب گردید تا مردم ایران بیش از هر زمان دیگری متحدتر و هم‌صدا شوند در حالی که هم‌صدایی ملت حول محور ولایت‌فقیه نقطه قوتی برای جمهوری اسلامی است.

خروج یک‌طرفه آمریکا از توافق بین‌المللی برجام نشان‌گر حقانیت جمهوری اسلامی بود

محمودی تأکید کرد: تا زمانی که ملت ایران پشتیبان ولایت مطلق فقیه هستند هیچ کشور و قدرتی نمی‌تواند جمهوری اسلامی را به فشار زور تحت سلطه درآورد و حتی با اتحاد و انسجام ملی می‌توانیم تحریم‌ها ظالمانه دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی را بی‌تأثیر کنیم.

وی، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را نتیجه رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) و ادامه راه ایشان توسط مقام معظم رهبری دانست، افزود: ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای از آزمایش‌ها، مشکلات پیروز و سربلند بیرون آمده‌اند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه کمک به اقشار مستضعف، ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی و تعامل سازنده با دنیا از رویکردهای دولت تدبیر و امید است، ابراز داشت: در شهرستان اهر از این‌که بتوانیم بر مشکلات فارغ آییم و موانع را پشت سر بگذاریم نیاز به مشارکت مردم نیز داریم به‌طور مثال در موضوع گذر از بحران کم‌آبی در اهر اگر مشارکت و همکاری مردم نباشد نمی‌توان نتیجه مطلوب گرفت به همان دلیل انتظار داریم تا مردم نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند.

محمودی بیان کرد: سرمازدگی و وقوع سیل در برخی از روستاهای شهرستان اهر در سال جاری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد و با توجه به این‌که معیشت باغداران با تولیدات کشاورزی تأمین می‌شود در تلاش هستیم تا خسارت سرمازدگی و سیل به کشاورزان و روستائیان در قالب مساعدت و بیمه جبران شود.

وی با اشاره به اینکه معضلی که جوانان و خانواده‌های اهری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بیکاری است، گفت: اکثر خانواده‌ها در خانه جوانان بیکاری دارند و ما نیز از دغدغه‌های والدین برای اشتغال فرزندان مطلع هستیم و سعی می‌کنیم تا با ایجاد بستر و شرایط لازم بتوانیم در رفع معضل بیکاری جوانان اهری گامی‌های بلندی برداریم.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: جایگاه شهرستان اهر که در طول تاریخ جایگاه اولین‌ها شایسته این شهرستان است را در تلاشیم تا این جایگاه به شهرستان اهر بازگردد و این نیز محقق نمی‌شود مگر این‌که مردم با مشارکت و جامعه روحانیت و معتمدین شهرستان با راهنمایی ما را یاری کرده و از سد مشکلات و معضلات عبور کنیم.

انتهای پیام/