آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » شهری » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 43463
دوشنبه - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
شهردار اهر مطرح کرد:

شهرداری اهر بیش از وظیفه خدمت می کند/ لزوم توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین اهر

شهرداری اهر بیش از وظیفه خدمت می کند/ لزوم توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، کمال امید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که برخی‌ها با اکانت های جعلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قصد تخریب و افترا علیه شهرداری اهر دارند، اظهار داشت: هیچگونه مشکلی با اشخاص و نهادها آن‌طور که عده‌ای جلوه می‌دهند نداریم و اساساً کذب است و در عین حال وفاق و همدلی بین شهرداری و اعضای شورا وجود دارد و در واقع شورا در کنار شهرداری و دغدغه حل مشکلات شهروندان را دارند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر اهر از بدو آغاز بکار بنده در شهرداری اهر همراه و پشتیبان بنده بوده و هستند که جا دارد از اعضای شورا قدردانی کنم و از طرفی هم مسئولان ارشد شهرستان نیز برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها شهرداری اهر را همراهی می‌کنند.

شهردار اهر در رد موضوعات مطرح‌شده ” شهرداری اهر در خواب زمستانی به سر می‌برد ” گفت: شهرداری اهر نه‌تنها نسبت به مسائل و مشکلات شهری بی‌توجه نیست بلکه این را معیار قرار دهیم اگر شهرداری اهر روزانه ۱۰۰ تن زباله را جمع‌آوری نکند معلوم نیست چه پیامدهایی در شهر داشته باشد.

امید، حمایت از کالای ایرانی و ملی را وظیفه تمامی دستگاه‌ها عنوان کرد، بیان داشت: شهرداری اهر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی که به‌عنوان شعار سال انتخاب‌شده تمامی نیازهای خود را از تولیدات اهر استفاده می‌کند.

وی بابیان اینکه شهرداری اهر پروژه‌های عمرانی مختلفی علی‌رغم رکود اقتصادی حاکم در شهر اهر به وظایف خود بلکه بیشتر از وظایف هم انجام‌وظیفه می‌کند، گفت: جدول‌گذاری کمربند غربی از مقابل گلزار شهدا تا میدان یارپرور به طول ۳ کیلومتر در حال انجام است و با توجه به این‌که بخشی از این کمربندی آسفالت‌ریزی شده و بر اساس نیاز شهری و تأثیر آن بر کاهش ترافیک سعی داریم تا این خیابان را آسفالت‌ریزی کنیم.

آماده استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث ترمینال هستیم

شهردار اهر ادامه داد: محوطه ترمینال ارسباران اصلاً در شان شهرستان اهر نبود لذا تصمیم بر این گرفته شد تا محوطه ترمینال تعریض، دیوارکشی و آسفالت‌ریزی کنیم و حتی برای احداث ترمینال جدید آمادگی فراهم‌سازی بسترهای لازم جهت ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز هستیم.

امید، ایجاد محل بازی کودکان، ست ورزشی و اصلاح هندسی گورستان نادرقوجا از دیگر اولویت‌های شهرداری اهر برشمرد، ابراز داشت: تغییر کاربری گورستان نادرقوجا به پاک محله‌ای جزو توافقات شهرداری اهر و اداره اوقاف و امور خیریه است و به لحاظ تأخیری که در ایجاد فضای سبز و امکانات پارک در گورستان نادرقوجا به وجود آمده بود رفع و اکنون پروژه فعال است.

وی از اصلاح خیابان مقابل گورستان نادرقوجا خبر داد، گفت: در حال حاضر جدول‌گذاری خیابان مقابل گورستان نادرقوجا در حال انجام بوده و امورات تملک اراضی انجام‌یافته است.

شهردار اهر همچنین از اتمام مراحل اجرایی پارک محله بهرام‌آباد و افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد، افزود: اصلاح میدان شورا، تکمیل و بدنه سازی و اصلاح میدان ارسباران در قالب سامان‌دهی ورودی شهر اهر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

امید با تأکید بر این‌که فاز نخست پارک ولایت اهر تا هفته‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ابراز کرد: تمامی ملزومات مورد نیاز پارک ولایت از قبیل تعمیر نمازخانه، ایجاد بوفه، تأمین روشنایی، آب و برخی امکانات دیگر تأمین و در حال نصب است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن حداقل یکی از مطالبات مردم اهر به تحقق می‌پیوندد.

عملیات عمرانی پارک آتالار به‌زودی به اتمام می رسد

وی اضافه کرد: پارک آتالار نیز همانند پارک آنالار یکی دیگر از پارک‌های احداثی شهرداری اهر بوده که هم‌اکنون در حال احداث است که حول قوه الهی عملیات عمرانی این پارک نیز به‌زودی به اتمام رسیده و مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار اهر، تکمیل کمربند اتصال شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری به جاده کلیبر به طول ۲ کیلومتر، مسیرگشایی خیابان آزادگان، تکمیل خیابان باغلارآراسی و خیابان چایکنار شرقی از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری اهر ذکر کرد، گفت: در حال حاضر تملک اراضی برای احداث این کمربندی صورت می‌گیرد.

امید بابیان اینکه مطالعات سامان‌دهی ورودی شهر اهر از سمت ورزقان، کلیبر، مشکین‌شهر و تبریز در حال انجام است، یادآور شد: در تلاشیم تا مشاغل مزاحم را از ورودی‌های شهر اهر به محل دیگری انتقال دهیم تا بدین ترتیب حداقل بتوان ورودی شهر را از جلوه مناسبی برخوردار کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود از شناسایی محلات محروم و کم برخوردار از خدمات شهری خبر داد، افزود: اولویت شهرداری اهر رسیدگی به محلاتی است که تاکنون از خدمات شهری برخوردار نشده‌اند و تا به حال برخی پروژه‌های عمرانی در این‌گونه محلات آغاز کرده‌ایم و آماده‌ایم تا پروژه‌هایی در محلاتی مخصوصاً حاشیه‌نشین و کم برخوردار نیز اجرا کنیم.

شهردار اهر بر لزوم توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین شهر اهر تأکید کرد و گفت: محله چلب وردی اولین محله هدف‌گذاری شده برای توانمندسازی بوده و ابتدا برای آسفالت‌ریزی خیابان و محلات به متراژ ۴۲ هزار مترمربع برنامه‌ریزی و قیر مورد نیاز را تأمین کرده‌ایم و محله هدف بعدی طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین، محله شله بران است که یکی از مشکلات این محله کانال آب بود که با مشارکت سپاه ناحیه اهر این کانال توسط بسیجیان احداث می‌شود.

پیاده‌روسازی به طول ۱۵ هزار مترمربع در اهر انجام می‌گیرد

امید با اشاره به این‌که پیاده‌روسازی در چندین نقطه از شهر اهر که فاقد پیاده‌رو بود در حال احداث هستیم، تصریح کرد: خیابان ۳۵ متری صاحب‌الزمان (عج)، خیابان شریعتی، چایکنار تا سه‌راهی دانشسرا و میدان شهرداری تا چایکنار به طول ۱۵ هزار مترمربع در حال پیاده‌روسازی هستیم.

وی در ادامه با انتقاد از این‌که از سال گذشته تاکنون ریالی از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به شهرداری اهر تخصیص نیافته است، گفت: بخشی از درآمد حاصله دولت از جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد به‌طوری که هم در طول سال گذشته و هم از ابتدای سال‌جاری تا به امروز ریالی از این بابت به شهرداری اهر تخصیص نیافته است.

شهردار اهر تأکید کرد: به لحاظ افزایش جمعیت شهر اهر و تجاوز آن به بیش از یک‌صد هزار نفر، شهرداری اهر حتی از کمک‌های سازمان همیاری شهرداری‌های کشور نیز محروم مانده است در حالی که افزایش جمعیت و قرار گرفتن شهرداری اهر در لیست شهرداری‌های خود گران عملاً شاهد تحولاتی نبودیم بلکه این امر موجب شد تا از خدمات دولت به شهرداری محروم شویم لذا این امر باعث می‌شود تا فکر اساسی برای رسیدن به درآمد پایدار کنیم.

ماهانه ۱۵۰۰ میلیون تومان حقوق و مزایا پرداخت می‌کنیم

امید با تأکید بر اینکه شهرداری اهر ماهانه حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پرسنل حقوق و مزایا پرداخت می‌کند، عنوان کرد: از شروع سال‌جاری اجرائیات بخش خصوصی و بخش حقوقی و حقیقی برخی ادارات شهرداری اهر را در تنگنای مالی قرار می‌دهد این در حالی است که با صدور احکام اجرایی شهرداری اهر ماهانه نزدیک به یک میلیارد تومان بدهی شاکیان خصوصی و ادارات را پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: درآمد ناچیز محلی آن‌قدر نیست که جوابگوی تمامی نیازهای مالی شهرداری اهر باشد لذا از مردم و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تقاضا داریم شهرداری را در این روزهای بحرانی از لحاظ مالی همراهی کنند.

شهردار اهر بابیان این‌که ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر تجهیز می‌شود، گفت: ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر نیاز به تجهیز به امکانات و تجهیزاتی داشتند که انقریباً تجهیزاتی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومانی خریداری‌شده و به‌زودی تجهیز می‌شود.

امید ابراز کرد: متأسفانه بسیاری از بندهای درآمد شهرداری اهر از محل عوارض در سال‌جاری توسط دیوان حذف‌شده است البته این امر تنها منوط به شهرداری اهر نیست بلکه تمامی شهرداری‌ها با این مشکل مواجه هستند لذا این تصمیم شهرداری‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد و اجازه نمی‌دهد شهرداری‌ها آن‌طور که باید و شاید درآمد محلی داشته باشد.

انتهای پیام/