آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصاد ایران » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 43666
چهارشنبه - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

تولید محصولات باکیفیت و متناسب با ذائقه بازار داخلی و خارجی موفقیت کشاورزان را نشان می‌دهد

تولید محصولات باکیفیت و متناسب با ذائقه بازار داخلی و خارجی موفقیت کشاورزان را نشان می‌دهد

به گزارش اهرامروز، اکبر فتحی در آیین افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی آروین در شهرک صنعتی اهر، اظهار داشت: کارنامه جهاد سازندگی در عرصه عمران و آبادانی مناطق محروم و روستایی کشور و در دوران دفاع مقدس درخشان است و این‌که گفته می‌شود جهاد سازندگی به‌عنوان نهادی انقلابی تأثیرگذارترین نهادهای کشور بوده حرفی گزاف گفته نشده است.

وی با اشاره به این‌که در طول هفته جهاد کشاورزی بیش از ۶۲ پروژه در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: بخشی از این پروژه‌ها افتتاح‌شده و مابقی نیز در طول هفته به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: مقام معظم رهبری یک دهه می‌شود که شعار سال را اقتصادی انتخاب می‌کنند و همین امر برای جهاد کشاورزی تلنگری به‌حساب می‌آید تا برنامه‌ها و اهداف سازمانی را بر مبنای اقتصاد مقاومتی به‌پیش ببریم.

فتحی تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن میوه در شهرستان اهر تولید می‌شود که حدود ۱۳۰ هزار تن آن را محصول سیب تشکیل می‌دهد در حالی که صرف تولید معنایی ندارد بلکه مهم چگونگی کیفیت محصول و بازاریابی برای فروش آن در جهت جلوگیری از زیان کشاورزان است، زمان آن گذشته که کشاورز هر طور که می‌خواهد محصول تولید لذا باید ابتدا به بازار آشنا باشد.

وی بابیان اینکه کشاورزان زمانی موفق می‌شوند که محصولاتی با کیفیت و متناسب با ذائقه بازار داخلی و خارجی تولید کنند، گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد سردخانه دغدغه کشاورزان را بابت این‌که اگر مشتری برای تولیدات نداشته باشند باید محصولات خود را بیرون بریزند رفع کرده است در واقع با احداث سردخانه جدید در اهر زمینه نگهداری ۵ هزار تن میوه سردرختی فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: با توجه به سرمازدگی باغات شهرستان اهر که امسال اتفاق افتاده عملاً باغداران اهری محصولی ندارند که به سردخانه‌ها انتقال دهند و سردخانه‌های شهرستان اهر برای تداوم فعالیت مجبور هستند از دیگر شهرستان‌ها محصولات کشاورزی را دریافت و از آن نگهداری کنند برای این اقدام نیز نیاز به منابع مالی دارند.

فتحی با ذکر این‌که در جهت جبران خسارت سرمازدگی باغات شهرستان اهر و سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی مکاتبات لازم با امضاء استاندار پیگیری‌های لازم از وزارت جهاد کشاورزی انجام‌یافته است، افزود: معتقدیم نباید در هر سرمازدگی و تگرگ زدگی محصولات باغی نابود شود و این‌که بگوییم نباید سرمازدگی و تگرگ زدگی نباشد امکان‌ناپذیر است لذا باید برای هر حوادثی خودمان را آماده کنیم و نسبت به شرایط خودمان را وفق دهیم.

وی با تأکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها منبعی است که می‌تواند خسارت ناشی از سرمازدگی، تگرگ زدگی و سیل‌زدگی را جبران کند، خاطرنشان کرد: قبول داریم از بابت پرداخت به‌موقع غرامت کشاورزان نارضایتی‌هایی وجود دارد و خسارت‌ها به‌موقع پرداخت نمی‌شود اما قبول کنیم که اگر بیمه هم نباشد هیچ دستگاه و ارگانی نمی‌تواند خسارت سرمازدگی، تگرگ زدگی و سیل‌زدگی را جبران کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در بخش کشاورزی شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از طرح‌هایی که بتواند برای جوانان بیکار اشتغال‌زایی کند حمایت می‌کند.