آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصاد ایران » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 44690
جمعه - ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دولت زمانی کلنگ زنی می‌کند که پروژه قابلیت اجرا داشته باشد

دولت زمانی کلنگ زنی می‌کند که پروژه قابلیت اجرا داشته باشد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر سرقینی در بازدید از روند احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر با اشاره به اینکه معادن مس کارخانه کنسانتره مس را در عرض ۳۶ ماه احداث می‌کنند، اظهار داشت: احداث کارخانه آهک هیدراته در عرض ۱۸ ماه به نظر می‌رسد در مقایسه با کارخانه‌های بزرگی مثل کنسانتره روند احداث آهک هیدراته با تأخیر انجام می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه آهک هیدراته اهر که سال ۹۴ در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی و با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد مردم شهرستان اهر انتظار داشتند تا شرکت ملی مس ایران با آن‌همه دبدبه و کبکبه در سریع‌ترین زمان این پروژه را به سرانجام برساند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پروژه آهک هیدراته شهرستان اهر اگر در جایی با مشکلی مواجه شد ما پیگیری می‌کنیم چون این پروژه به یکی از مطالبات مردمی تبدیل‌شده و می‌بایست اقدامی انجام دهیم تا مسئولان شهرستانی نیز در پیش مردم شرمنده نباشند هرچند تا به حال نماینده اهر و هریس و فرماندار به‌طور جدی پیگیر هستند اما تأکید داریم این پروژه در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

سرقینی بابیان اینکه دولت در مواقعی که بداند پروژه‌ای قابلیت اجرا ندارد هیچ‌گاه اقدام به کلنگ زنی پروژه‌ای نمی‌کند، گفت: دولت در پروژه آهک هیدراته مطمئن بود که این پروژه به سرانجام می‌رسد و شاید تاکنون تأخیری شده ولی از این پس به‌طور جد پیگیری مراحل احداث آن هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر تأکید کرد: دیوارکشی معنایی ندارد و پیشرفت فیزیکی که از آن یاد می‌کنید صرفاً برای دیوارکشی است در حالی که همه منتظر احداث کارخانه هستند نه دیوار!

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ذکر اینکه پیمانکار کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه را ارائه دهد، خاطرنشان کرد: ما دولتی‌ها در اجرای پروژه‌ای به‌جای اینکه به اصل پروژه بپردازیم بیشتر به فکر دیوارکشی هستیم این هم قبول نداریم تا زمانی که بنای اصلی احداث نشود نمی‌توان گفت مجری پروژه عملکرد خوبی داشته است.

سرقینی همچنین از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در معدن مس سونگون خبر داد، گفت: طرح‌های توسعه‌ای معدن مس سونگون با سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/