آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس
کد خبر : 44765
جمعه - ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

یکی از راه‌های مقابله با بحران بیکاری در اهر و هریس توسعه معادن است/ عملیات اجرایی فاز دوم معدن مس انجرد آغاز شود

یکی از راه‌های مقابله با بحران بیکاری در اهر و هریس توسعه معادن است/ عملیات اجرایی فاز دوم معدن مس انجرد آغاز شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در بازدید معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از معدن مس انجرد شهرستان اهر اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که معادن اهر و هریس با آن گریبانگیر هستند و ظرفیت و قابلیت توسعه هم دارند به همین منظور درخواست کردیم تا معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از معادن در حال احداث اهر و هریس بازدید کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گیرد.

وی افزود: بارها گفته‌ایم که وضعیت بیکاری جوانان اهری و هریسی حاد است و اگر امروز برای آن‌ها چاره‌اندیشی نشود فردا دیر خواهد بود در همین راستا سعی داریم معادن شهرستان‌های اهر و هریس را که تنها یکی از زمینه اشتغال جوانان به‌حساب می‌آید را فعال‌سازی کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه خواستار آغاز عملیات اجرایی فاز دوم معدن مس انجرد شد، یادآور شد: چندی پیش در رابطه با اجرای فازهای توسعه‌ای معدن مس انجرد به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی با مدیرعمل بانک تجارت دیدار داشتیم و در این دیدار دیدگاه‌هایی از سوی مدیرعمل بانک تجار مطرح شد که ما نیز مخالف آن نیستیم ولی تأکید داریم فازم دوم این پروژه عملیاتی شود.

عبدالهی بابیان اینکه نیازمند ایجاد تحول عظیم در حوزه اشتغال شهرستان اهر هستیم و میزان اشتغال فعلی معدن مس انجرد کافی نیست، گفت: نزدیک به ۲۵۰ نفر که تماماً از جوانان اهری هستند در معدن مس انجرد مشغول به کارشده‌اند و اینکه گفته می‌شود از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها در این معدن به‌کارگیری شده را قبول نداریم چون واقعیت ندارد.

وی اضافه کرد: توسعه معادن شهرستان‌های اهر و هریس و ایجاد صنایع پایین‌دستی مس در این شهرستان‌ها نیاز به راهنمایی‌های تخصصی افراد متخصصی چون دکتر سرقینی معاون اهری امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد امیدواریم با حمایت‌های وی بتوانیم مشکلاتی را که از طریق وزارتخانه می‌توان حل کرد را شاهد باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، یکی از راه‌های مقابله با بحران بیکاری در شهرستان‌های اهر و هریس را توسعه معادن دانست، بیان داشت: امیدوارم بتوانیم از معادن که نعمت خدادادی دست بشر است برای رفع بحران بیکاری استفاده کنیم.

عبدالهی با تأکید بر اینکه بدون شرط از کارآفرینان و کسانی که قدم‌های ارزنده‌ای در راستای اشتغال‌زایی برمی‌دارند حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: باید دست کسانی که در شهرستان‌های اهر و هریس سرمایه‌گذاری می‌کنند بوسید چراکه رهایی هر جوان از بیکاری مزمن اجر معنوی دارد و در ضمن ما نیز به‌عنوان خادمان مردم با حمایت از سرمایه‌گذاران امیدواریم دیگر شاهد بیکاری نباشیم.

انتهای پیام/