آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس
کد خبر : 45479
پنجشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی در هریس حق مسلم مردم شهرستان است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان هریس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به محدودیت منابع آبی در هریس اظهار داشت: دولت در شهرستان هریس همانند سایر استان‌ها سدسازی نکرده است که حال به بهانه دریاچه ارومیه محدودیت برای مردم هریس ایجاد می‌کند این مشکل مردم هریس نیست.

وی افزود: چرا دولت در استان‌هایی که بدون توجه به موقعیت سدسازی کرده محدودیت ایجاد نمی‌کند ولی در شهرستان هریس که بهانه می‌کنند در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار گرفته از نظر منابع آبی محدودیت قائل می‌شوند؟ در حالی که با وجود محدودیت‌ها ولی هیچ تلاشی برای مدیریت بحران آب در این شهرستان نمی‌کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه بابیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم شهرستان هریس ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی است، گفت: بنده از ۱۳ ماه قبل که به‌عنوان وکیل مردم انتخاب‌شده‌ام این مطالبه به‌حق مردم هریس را پیگیری می‌کنم و هر بار که مطالبات مردم شهرستان را پیگیری می‌کردم سازمان تأمین اجتماعی هر بار بهانه‌تراشی می‌کرد در حالی که شرایط و شاخص‌های لازم برای ایجاد درمانگاه در هریس وجود دارد.

عبدالهی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واقعیت این است که ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان هریس حق مسلم و قانونی مردم این شهرستان محسوب می‌شود به‌طوری که اگر پیگیری مطالبات مردم در این زمینه غیرقانونی بود نه‌تنها بنده بلکه حتی مردم نیز راضی به انجام آن نبودند بنا بر این قبول کنید که مردم هریس خواسته غیرقانونی ندارد.

وی اضافه کرد: زمین به مساحت مورد نیاز جهت احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان هریس تأمین‌شده و حتی مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان نیز از محل بازدیدی داشته، البته انتظار نداریم در حد عالی باشد ابتدا درمانگاه و تجهیزات و پرسنل لازم را تأمین کنید تا بعد به‌مرور تکمیل‌تر شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه قالیبافان شهرستان‌های هریس و اهر از نظر بیمه مشکلات بسیار زیادی دارند، گفت: همان‌طور که استحضار دارید شهرستان هریس قطب فرش سنتی و اصیل کشور به شمار می‌رود و در سالی که مزین به حمایت از کالای ایرانی است کاری نکنیم که تولیدکنندگان به خاطر مشکلات ریز و درشت دست از تولید بردارند این خلاف آن چیزی است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند.

عبدالهی، نبود شعب برخی بانک‌ها از جمله رفاه و توسعه تعاون را از دیگر نیازهای شهرستان هریس ذکر کرد و افزود: مردم هریس به خاطر وام ۲ میلیون تومانی و نبود شعبه بانک‌های رفاه و توسعه تعاون مجبور هستند تا به شهرستان‌های تبریز با اهر مراجعه کنند و آن‌قدر دریافت وام دوندگی دارد که بیشتر وام دریافتی را صرف کرایه می‌کنند.

انتهای پیام/