نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

بانک‌ها اعتنایی به مصوبات دولت ندارند

بانک‌ها اعتنایی به مصوبات دولت ندارند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در آیین کلنگ زنی خانه امید شهرستان اهر که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشور سال گذشته دستور دادند تا خانه امید در اهر احداث شود ولی عملی نشد اما مدیرعامل جدید دستور جدیدی صادر کردند که حال شاهد تحقق آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه با احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرستان اهر مردم ۶ شهرستان نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند، افزود: یکی از درخواست‌ها و مطالبات به‌حق مردم از دولت تدبیر و امید احداث بیمارستان تأمین اجتماعی است هر چند قبول داریم شما از صمیم قلب می‌خواهیم حامی مردم محروم باشید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با انتقاد از اینکه درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اهر دو شیفته شده ولی تغییری در آن مشاهده نمی‌شود، گفت: علی‌رغم تصویب دو شیفته شدن درمانگاه تأمین اجتماعی اهر ولی عملاً خدمات و پرسنل جدیدی به آن اضافه نشده و با روال سابق فعالیت می‌کند در حالی که تعداد مراجعه‌کنندگان ایجاب می‌کند تا از نظر نیروی انسانی و تجهیزاتی مورد توجه قرار گیرد.

عبدالهی اضافه کرد: مردم شهرستان‌های اهر، هریس، هوراند، کلیبر، خداآفرین، ورزقان و حتی مشگین شهر و پارس‌آباد برای دریافت خدمات درمانی به تبریز سفر می‌کنند و با توجه به بعد مسافت و خطرات احتمالی، احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در اهر و احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در هریس از جمله مطالبات مردم از دولتمردان است.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل عدم پرداخت سهم دولت، اگر قالیبافان ۳ ماه حق بیمه پرداخت نکنند بیمه آن‌ها قطع می‌شود و این جفا در حق قالیبافان هریسی و اهری است، گفت: قالیبافان علی‌رغم شغلی پرزحمت و ظریفی که دارند اما از نظر بیمه مورد ظلم واقع‌شده‌اند امیدواریم سهمیه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن قالیبافان در اهر و هریس افزایش یابد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: آقای وزیر کار، بیکاری در شهرستان‌های اهر و هریس بیداد می‌کند، با آن‌که زمینه رونق اشتغال، سرمایه‌گذاری و تولید در این منطقه فراهم است ولی به لحاظ اینکه در گذشته توجه چندانی نشده حال شاهد بحران بیکاری هستیم.

عبدالهی گفت: جوانانی داریم که فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف تهران بودند ولی الان شغلی پیدا نمی‌کنند امثال این جوانان تحصیل‌کرده در اهر و هریس بسیار داریم که به دلیل نبود شغل نمی‌توانند ازدواج‌کرده و خانواده تشکیل دهند، این در حالی است که امسال تنها ۳۵۰ نفر در بخش صنعت مشغول به کار شده‌اند این آمار جای تأسف دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه ۹۰ کیلومتری اهر – هریس – تبریز ۱۳ سال می‌شود کلنگ زنی کرده‌اند ولی هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: البته حق است که بگوییم عمده پیشرفت این بزرگراه در دولت تدبیر و امید بوده است ولی به خاطر حادثه‌خیز بودن این جاده اگر تکمیل شود زمینه توسعه ارسباران فراهم می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه سخنان خود به تخلفات تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان اهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: از اینکه می‌بینم در تعاونی‌های مسکن مهر تخلفاتی صورت گرفته تأسف می‌خورم در حالی که مردم اعتماد کرده و پول در اختیار هیئت‌مدیره‌ها قراردادند ولی به خاطر تخلفات صورت گرفته مردم دچار مشکل شده‌اند.

عبدالهی ابراز داشت: هر چند پرونده تخلفات هیئت‌مدیره تعاونی‌های مسکن مهر در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود ولی تأکید داریم وزارت تعاون برای حل مشکلات و تبعات ناشی از آن ورود کند.

وی با انتقاد از اینکه علی‌رغم موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان و کشاورزان خسارت‌دیده منطقه ارسباران، ولی بانک‌ها از عمل به مصوبه هیأت وزیران سر باز می‌زنند، گفت: چطور می‌شود دولت مصوبه‌ای داشته باشد ولی بانک‌ها به دلیل عدم اجرای مصوبه، دولت جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد، مگر مصوبات دولت این‌قدر بی‌ارزش است که بانک‌ها به دستور دولت عمل نمی‌کنند؟

انتهای پیام/