آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست » مجلس
کد خبر : 45510
پنجشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
نماینده مردم کلیبر در مجلس:

تورم تک‌رقمی با قدرت خرید و سفره‌های مردم همخوانی ندارد/ وزرا در برخی عزل و نصب‌های سیاسی در وزارتخانه‌ها نقشی ندارند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، قلی‌ الله قلی‌زاده در اختتامیه چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: متأسفانه در گذشته به لحاظ کم‌توجهی که به نیروهای مولد روستایی شد الآن ایران از نظر جمعیت شهری و روستایی درست در نقطه مقابل کشورهای توسعه‌یافته است و حال جمعیتی که در روستاهای ساکن هستند کمتر از ۳۰ درصد است.

وی افزود: روستائیانی که به شهرها مهاجرت و حاشیه‌نشین شده‌اند نه‌تنها دیگر تولیدکننده نیستند بلکه در شهر آن کارایی که در روستاها داشتند را ندارند و اغلب مصرف‌کننده شده‌اند چون به روستائیان کم‌توجهی شد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس ادامه داد: اگر بنده می‌گویم نزدیک به یک‌میلیون نفر از جمعیت شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند به سایر نقاط کشور مهاجرت کرده‌اند حرف گزافی نگفته‌ام، این واقعیت غیرقابل‌انکار است در حالی که اگر به مشکلات و نیازهای روستائیان توجه می‌شد نه خللی به تولید کشور وارد می‌شد و نه روستاهایمان خالی از سکنه می‌شدند.

الله قلی‌زاده با تأکید بر اینکه درآمد اندک و عدم برخورداری از خدمات دولت زمینه مهاجرت روستائیان، کشاورزان و عشایر را به شهرها و کلان‌شهرها فراهم می‌کند، گفت: وقتی روستائیان می‌بینند درآمدی که در روستا دارند کفاف زندگی را نمی‌دهد و احساس می‌کنند اگر در شهر باشند درآمدشان نسبت به روستا بیشتر است یقیناً ترغیب می‌شوند تا روستاها را رها کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به مهاجرت روزافزون روستائیان به شهرها، چندین سال است که می‌گویند در تولید گندم خودکفا شده‌ایم از مسئولانی که خودکفایی را اعلام می‌کنند سؤال می‌کنم اگر در تولید گندم خودکفا هستیم پس چرا در بندری در شمال کشور کشتی‌های حامل بار گندم از روسیه و قزاقستان در این بندر پهلو گرفته و بار خود را تخلیه می‌کنند؟ متأسفانه ما در کشور مدیریت سیستماتیک نداریم اگر داشتیم وضعیت بدین شکل نمی‌شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت کنترل تورم و رساندن آن را به ترک رقمی افتخار و دستاورد بزرگی می‌داند، گفت: اگر دولت می‌توانست تورم را به‌خوبی مهار کند طبیعتاً باید قدرت خرید مردم افزایش می‌یافت و سفره‌های مردم به‌جای خالی شدن پربار می‌شد اما اکنون عکس آن را می‌بینیم.

الله قلی‌زاده در ادامه به وضعیت نابسامان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وجود سنگینی مسئولیت هر کس به‌جای وزیر بود نمی‌توانست وزارتخانه را مدیریت کند و سیاست زدگی مجموعه‌های زیرنظر وزارت کار که در آن وزیر نقشی ندارد اجازه مدیریت را نمی‌دهد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس ابراز داشت: بنده اطلاع دارم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بسیاری از پست‌های زیرنظر خود نمی‌تواند دخالتی داشته باشد و متأسفانه در برخی از سمت‌های وزارتخانه‌ها افرادی نشسته‌اند که نه‌تنها از وزرا تبعیت نمی‌کنند بلکه خود را بالاتر از مقام وزرا می‌دانند در حالی که عزل و نصب‌های سیاسی در حد وزارتخانه‌ها برای کشور آفت است.

وی یادآور شد: بسیاری از استیضاح‌های وزرا در مجلس شورای اسلامی از عزل و نصب‌های سیاسی و انتخاب افراد نابلد به سیستم مدیریتی در وزارتخانه‌ها ناشی می‌شود، به‌طوری که وزیر پاسخگوی عملکرد وزارتخانه است اما مدیران زیرمجموعه وزارتخانه را کسان دیگری انتخاب می‌کنند.

الله قلی‌زاده با اشاره به اینکه در عزل و نصب‌های مدیریتی نه‌تنها مدیریت سیستماتیک وجود ندارد بلکه به دنبال جایگاهی برای افراد سیاسی هستند، خاطرنشان کرد: تعریف جایگاه برای اشخاص سیاسی صرفاً مختص به این دولت نیست بلکه در تمامی دولت‌ها این نگاه و سیاسی‌کاری وجود دارد.

انتهای پیام/