آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 46781
یکشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهر:

دانشگاه پیام نور با هدف شکوفاسازی استعدادهای جوانان در جامعه و شعار آموزش برای همه و مبتنی بر عدالت فعالیت می کند

دانشگاه پیام نور با هدف شکوفاسازی استعدادهای جوانان در جامعه و شعار آموزش برای همه و مبتنی بر عدالت فعالیت می کند

به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور واحد اهر، محمدرضا داداشی رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهر در سخنرانی پیش از خطبه های شهرستان اهر در تاریخ ۱۹/۰۵/۹۷ گفت: اگر جامعه را به یک انسان تشبیه کنیم دانشگاهها همان مغز انسان هستند چرا که دانشگاه محل تجمع قشر فرهیخته و نخبگان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور واحد اهر، محمدرضا داداشی رئیس دانشگاه پیام نور واحد در سخنرانی پیش از خطبه های شهرستان اهر در تاریخ ۱۹/۰۵/۹۷ گفت: اگر جامعه را به یک انسان تشبیه کنیم دانشگاهها همان مغز انسان هستند چرا که دانشگاه محل تجمع قشر فرهیخته و نخبگان است. بدیهی است در این صورت، هرگونه تصمیم و تحولات جامعه از دانشگاهها آغاز می شود همچنانکه حضرت امام (ره) فرموده اند: دانشگاه مبدا همه تحولات یک جامعه است. دانشگاه یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت یک کشور به شمار می رود و نقش اساسی در حل مشکلات جامعه دارد.

دکتر داداشی اظهار داشت: وظیفه و رسالت اصلی دانشگاهها بعنوان بالاترین هرم مراکز علمی یک کشور، تولید علم، ایجاد نوآوری و پژوهش و ترویج فرهنگ و اثر گذاری می باشد. دانشگاهها با تربیت افراد ماهر و ارتقاء سطح آموزش جوانان در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … در نخبه پروری و در تامین امنیت و آرامش جامعه و سالم سازی آن نقش موثری دارند. دانشگاهها همچنین با برگزاری کارگاههای آموزشی، همایش ها، تاسیس شرکت های دانش بنیان، برقراری ارتباط با صنعت، انجام کارهای پژوهشی مرتبط با نیاز جامعه و تجاری سازی محصولات پژوهشی در حل مشکلات جامعه در تمامی حوزه ها و در تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است نقش بسزایی دارند. ضمناً دانشگاهها و دانشگاهیان با انجام کارهای فرهنگی و برگزاری گفتمان ها و کرسی های آزاد اندیشی، بستر نشاط و جوشش فکری جوانان و دانشجویان را فراهم می نمایند و آنها را بصورت توانمند، مبتکر و خلاق وارد اجتماع می کنند. بنا به فرمایشات حضرت آقا، این جوانان تحصیلکرده و توانمند هستند که در آینده کلید سعادت ممکلت به دستشان خواهد بود.

 داداشی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بعنوان بزرگترین دانشگاه دولتی همانند سایر دانشگاههای کشور به رسالت خود عمل می نماید،  افزود: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه با هویت ایرانی – اسلامی است و براساس مصوبه سال ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، با پذیرش اولین گروه دانشجو در مهرماه ۱۳۶۷ تأسیس شد و فعالیت خود را بصورت باز و نیمه حضوری و با هدف شکوفا سازی استعدادهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و تقویت روحیه ابتکار و کارآفرینی جوانان در جامعه و با شعار ” آموزش برای همه، همه جا و همه وقت ” در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت و در راستای سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و الان با بیش از ۵۰۰ مرکز/ واحد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور فعالیت دارد و در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو جذب می کند بطوریکه بیش از ۶۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهر گفت: دانشگاه پیام نور در کنار آموزش و پژوهش؛ در مسائل فرهنگی، فعال و پیشرو بوده بطوریکه به اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی با همکاری بسیج دانشجویی، همچنین کرسی های آزاد اندیشی، محفل انس با قرآن، ترویج اقامه نماز و فرهنگ ایثار و شهادت، حجاب و عفاف و … بعنوان مسائل مهم فرهنگی جامعه توجه ویژه ای قائل است. بطوریکه کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه‌های ایران در سال ۱۳۸۹، کسب رتبه برتر خدمت رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال ۱۳۹۰، برخی از دستاوردهای دانشگاه پیام نور در چند سال اخیر می باشد. همچنین دانشگاه پیام نور جزو ده دانشگاه برتر جامع کشور بوده و رتبه یک کیفیت آموزش را بر اساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال ۱۳۹۳ کسب کرده است. دانشگاه پیام نور بزرگترین شبکه آموزش عالی دولتی ایران بوده و دربین دانشگاه های باز دنیا، در آسیا رتبه دوم و در جهان رتبه ششم را دارا می باشد.

وی گفت: ورود جدی دانشگاه پیام نور به بحث دانش بنیان و حرکت در راستای دانشگاه کارآفرین با حمایت های ویژه دولت محترم از اولویت های اصلی دانشگاه می باشد و از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

•        امکان ادامه تحصیل برای همه، همه جا، همه وقت بویژه شاغلین ، بانوان خانه دار و سربازان وظیفه

•        ارایه مدرک معتبر و قابل ترجمه از وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری

•        بهره گیری از تکنولوِژی نوین آموزشی و برگزاری آزمون های الکترونیکی

•        دارای پایین ترین شهریه نسبت به سایر دانشگاهها و پرداخت اقساطی آن

•        امکان انتخاب آموزش الکترونیکی و اینترنتی

•        اختیاری بودن حضور دانشجو در کلاس های دروس نظری

•         تخفیف شهریه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی(بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی)

•         اعطای وام شهریه و معادل سازی دروس گذرانده شده از سایر دانشگاهها

•         انتخاب حوزه امتحانیپایانترم با توجه به محل سکونت دانشجو

•         امکان ادامه تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی

•         امکان تغییر رشته براساس قوانین دانشگاه

•         امکان مهمان موقّت و مهمان دائم به تمامی مراکز کشور

•        قبولی اکثر فارغ التحصیلان در آزمونهای تحصیلات تکمیلی، استخدامی، وکالت و … به لحاظ سیستم آموزشی استاندارد و کتاب محور بودن

دکتر داداشی در پایان، ضمن سپاسگزاری از دبیر محترم و سایر مسئولین ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بویژه امام جمعه محبوب و دانشمند شهرستان اهر، اظهار داشت:  دانشگاه پیام نور اهر یکی از فعال ترین مراکز/ واحدهای دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی می باشد که درسال۱۳۷۶با رشته‌ علوم اجتماعی آغاز به کارکرد و هم اکنون این واحد دانشگاهی با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰ دانشجو در ۲۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و تعداد۱۲عضوهیات علمی و۸۰ مدرس مدعو و ۱۹کارمند در حال فعالیت می‌باشد و تاکنون حدود ۳۰۰۰ دانشجو از این واحد فارغ التحصیل گشته اند و دانشگاه پیام نور هم از طریق کنکور سراسری و هم بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی در کلیه رشته ها همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش دانشجو جذب می نماید. ضمناً در سال تحصیلی جدید رشته های جامعه شناسی و اقتصاد در مقطع کارشناسی به رشته های این واحد اضافه شده است.