آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ورزشی
کد خبر : 46922
دوشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

قهرمانی مس سونگون در سالروز زلزله ارسباران/‌امید به زندگی بعد از ۶ سال به ورزقان برگشت + تصاویر‌

قهرمانی مس سونگون در سالروز زلزله ارسباران/‌امید به زندگی بعد از ۶ سال به ورزقان برگشت + تصاویر‌

به گزارش اهرامروز به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم مس سونگون ورزقان امروز موفق شد با غلبه بر حریف ویتنامی خود، عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا را از آن خودش بکند.

نکته جالب توجه درباره قهرمانی مس سونگون در رقابت‌های فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا، زمان رخ دادن این اتفاق است.

امروز (بیست و یکم مردادماه) با زلزله آذربایجان که چند سال پیش در همین منطقه ورزقان رخ داده بود، مصادف شده است. ۶ سال پیش و دقیقاً در چنین روزی بود که حوالی ساعت ۱۷ زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۲ ریشتر در ۱۰ کیلومتری ورزقان خرابی‌های زیادی را در این منطقه ایجاد کرد.

این زلزله البته علاوه بر ورزقان، خرابی‎هایی را هم در دو شهرستان اهر و هریس به جا گذاشت. در آن اتفاق دردناک، حدود ۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و خیلی‌ها بی‌خانمان شدند. همچنین در منطقه ورزقان نیز ۱۲ روستا به‌طور کامل تخریب شدند که هر یک از این روستاها حدود ۹۰۰ تا یک هزار نفر جمعیت داشتند.

حالا و با گذشت دقیقاً ۶ سال از آن اتفاق تلخ، شیرین کامی به منطقه ورزقان برگشته است؛ مردم این منطقه حالا می‎توانند با قهرمانی تیم شایسته‎شان در آسیا آسوده خاطر جشن بگیرند و فراموش کنند که ۶ سال پیش خانه، کاشانه و حتی برخی از اعضای خانواده‎شان را از دست دادند.

قهرمانی مس سونگون در مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سالروز زلزله بزرگ آذربایجان می‎تواند تسلی خاطری برای بازماندگان آن اتفاق باشد و شادی را برای این منطقه به ارمغان بیاورد.

حالا بعد از ۶ سال، پارادوکس عجیبی برای مردم منطقه ورزقان به وجود آمده است. آنها ۶ سال پیش در همین ساعت‌ها متحیر از زلزله منطقه ارسباران به سوق اعضای خانواده و همشهریان خودشان نشسته بودند، اما گذر زمان، ۶ سال بعد در همین ساعت‌ها تقدیر را برای آنها به گونه دیگری نوشت.

حالا بیست و یکم مرداد ماه، برای مردم منطقه ورزقان به جای ساعت مرگ، به روز زندگی تبدیل می‌شود؛ به روزی که تیم‌شان آسیا را محو قدرت‌نمایی خود کرد و نام ورزقان را بار دیگر به سر زبان‌ها انداخت؛ نام ورزقان ۶ سال پیش به عنوان یک شهر زلزله زده در جهان مطرح شد، اما حالا به یک افتخار برای ایران تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/