آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 46921
دوشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

میزان سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر بسیار ضعیف است

میزان سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر بسیار ضعیف است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان اهر با اشاره به اینکه خبرنگاران جزو اقشار فرهنگی و چشمه آگاهی‌بخش جامعه هستند، اظهار داشت: در طول این ۱۴ ماه که نماینده مردم اهر و هریس شده‌ام سعی کردم تا از دولتمردان برای حل مشکلات این شهرستان‌ها دعوت کنیم و عمده بحث ما در حضور وزرا و معاونین آن‌ها رفع مشکلات و موانع بوده است.

وی افزود: اخیراً معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور بود که به اهر و هریس آمد و بازدیدی داشت ما به آقای نجفی تأکید کردیم با این قیمتی که زمین در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارند هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به خرید زمین از شهرک صنعتی اهر نمی‌شود و دیگر مشکل برق بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: در بحث جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کاملاً جدی هستیم هرچند موانعی هم وجود دارد اما تنها مختص به شهرستان‌های اهر و هریس نیست بلکه شهرک صنعتی تنها یک مشکل اختصاصی دارد آن‌هم قیمت واگذاری زمین است.

عبدالهی بابیان اینکه باید قبول کنیم سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر ضعیف است و اعمال تخفیف در واگذاری زمین می‌تواند مشوقی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز همانند سایر حوزه‌ها تلاش کنند.

وی، عدم تکمیل بزرگراه اهر-هریس-تبریز را یکی از موانع توسعه منطقه برشمرد، تصریح کرد: در طول ۱۵ ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی دو بار از روند ساخت این بزرگراه بازدید کرده‌اند و بازدید روز جمعه بسیار مؤثر بود چون وزیر راه خیل عظیم ترافیک را در اول صبح این جاده مشاهده کرد در حالی که ظرفیت جاده اهر – تبریز ۸ هزار دستگاه است اما روزانه نزدیک به ۳۰ هزار تردد ثبت می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان داشت: بازدید وزیر راه و شهرسازی از نزدیک با گزارش‌ها تفاوت داشت چون دید که اعداد و ارقام تردد در این جاده با گزارش‌ها همخوانی دارد و بسیار ملموس‌تر بود.

عبدالهی از آغاز آسفالت‌ریزی بخشی از بزرگراه اهر – هریس – تبریز خبر داد و گفت: رئیس بنیاد مسکن کشور در دوران مدیریت خود اولین بازدیدی که از پروژه راه‌سازی داشت همین جاده بود و دعوت قبلی حضور یافت به خاطر بخشی از احداث بزرگراه توسط شرکت پیمانکاری بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و تأکید ما بر این بود تا بر تعداد ماشین‌آلات شرکت مذکور بیفزاید تا در روند ساخت بزرگراه تسریع صورت گیرد.

وی ابراز داشت: اگر در منطقه پروژه‌ای که برای آن حساسیت به خرج داده شود و تا این حد پیگیری شده باشد بگویید تابنده هم بدانم ولی تا به حال نداشته‌ایم و اگر کسی هم‌میدانی به روند ساخت بزرگراه اهر – هریس – تبریز نگاه کند می‌بیند پیگیری‌ها تأثیرگذار بوده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه هر اندازه‌ای که برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی تلاش کرده‌ایم کم است و نیاز دارد تا با همدیگر تلاش کنیم، گفت: برخی ادارات در بحث سرمایه‌گذاری همکاری دارند و برخی دیگر متأسفانه همانند سدی ایستاده‌اند و باید از سد آن‌ها بگذریم چراکه وقتی دولت نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کرده و اشتغال‌زایی کند باید به دنبال بخش خصوصی باشیم.

عبدالهی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه به جد پیگیر ارتقاء فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه هستیم، گفت: دولت روحانی با دولت‌های قبلی تفاوت‌هایی دارد و این دولت در خصوص ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه به قوانین بیشتر حساسیت نشان می‌دهد اما ما به لحاظ قدمت تاریخی منطقه و فرمانداری شهرستان اهر همچنان پیگیر ارتقاء فرمانداری اهر به‌ویژه هستیم.

وی ادامه داد: شهرستان اهر جزو آن دسته از شهرستان‌های محروم است که تنها یک بخشداری دارد در حالی که شهرستان‌های هم‌تراز اهر چندین بخشداری دارند و با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم ساختار بخشداری جدید برای شهرستان اهر به تصویب رسیده اما به لحاظ مشکلات به وجود در کشور هم هوراند و اهر از ابلاغ دست نگه‌داشته‌اند.

انتهای پیام/