آخرین عناوین اخبار » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 48676
یکشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان:

ژن‌های خوب ورزشی بین دختران و پسران روستایی داریم/ سهم استفاده از اماکن ورزشی بین مردان و زنان اهر و هریس باید مساوی باشد

ژن‌های خوب ورزشی بین دختران و پسران روستایی داریم/ سهم استفاده از اماکن ورزشی بین مردان و زنان اهر و هریس باید مساوی باشد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، فریبا محمدیان در نشست صمیمی با نواب رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان‌های هریس و اهر با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات هیئت‌های ورزشی اهر و هریس از طریق استانی و بخشی دیگر از طریق وزارت ورزش و جوانان قابل‌حل است، اظهار داشت: در دنیا به‌ندرت سالن‌های ورزشی اختصاصی برای بانوان و آقایان احداث می‌شود، خصوصاً در شهرهای کم‌جمعیتی مثل اهر و هریس و در این مناطق روزهای هفته را به دو قسمت جهت استفاده بانوان و آقایان تقسیم می‌کنند.

وی افزود: سالن‌های ورزشی که در مناطق مختلف کشور احداث‌شده به لحاظ این‌که سرمایه محسوب می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد تا به‌صورت ۲۴ ساعته مورداستفاده قرار گیرد در حالی که اجازه نداریم سالن ورزشی در منطقه‌ای احداث کنیم که قابل‌استفاده نباشد.

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از این‌که شهرستان هریس دو سالن بزرگ ورزشی دارد که به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست و فاصله آن با شهر بلااستفاده مانده است، گفت: متأسفانه در گزارش مسئولین مربوطه در خصوص این سالن‌ها گفتند روزی ۲ سانس آقایان از این سالن‌ها استفاده می‌کنند و مطالبه‌ای که از بنده کردند باز هم برای آقایان بود در حالی که آقایان برادران من هستند ولی باید سهم بانوان نیز رعایت شود.

محمدیان اضافه کرد: هر سالن ورزشی که اگر قرار است احداث شود باید طوری تنظیم شود که به‌صورت مساوی در اختیار بانوان نیز قرار گیرد و زمین چمن که قرار شده تا در شهرستان هریس احداث شود می‌بایست قابل‌استفاده دختران هم بوده باشد.

وی بر لزوم توجه به بهره‌برداری از اماکن ورزشی خارج از جنسیت‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه وزارت ورزش و جوانان با پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بسیار زیادی در سطح کشور مواجه است و در این میان اولویت وزارت ورزش تکمیل بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و صدالبته در نظر دارد تا مناطق روستایی و ویژه استان‌ها و شهرستان‌ها به‌صورت ویژه‌تر مورد حمایت قرار گیرند.

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: طبق درخواست نماینده مردم اهر و هریس در مجلس برای تأمین نیازهای اماکن ورزشی هریس و اهر قطعاً در سطح وزارت ورزش و جوانان و مدیریت استان آذربایجان‌شرقی پیگیری کرده و جزو برنامه‌ها قرار دهیم.

محمدیان خطاب به فرمانداری شهرستان هریس، یادآور شد: حتماً در احداث سالن‌ها و اماکن ورزشی نظرات کارشناسی اداره‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی مورد توجه قرار گیرد و انتظار می‌رود در روستاهایی که خانه ورزشی ایجاد می‌شود استانداردهای ورزشی رعایت شود چون جوشش استعداد ناب ورزشی زنان، دختران، پسران و آقایان تربیت و شناسایی و به تیم‌های معرفی شوند.

خرید خودرو از منابع دولتی برای هیئت‌های ورزشی غیرقانونی است

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم ” ژن‌های خوب ” دختران و پسران روستایی در کشور از نظر ورزشی وجود دارد، اظهار داشت: مسئولان استانی و شهرستانی از این نظر که روستائیان می‌توانند در حوزه ورزش نیز شکوفا شده و برای کشور افتخارآفرینی کنند برنامه‌ریزی نمایند.

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه داشتن برنامه برای برگزاری برنامه‌های ورزشی بسیار مهم است، تأکید کرد: اینکه اگر بودجه داشته باشیم فلان کار بزرگی را انجام می‌دهیم کمی دور از ذهن است به‌طوری که اگر در برنامه‌های ورزشی برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و تأثیرگذار باشد یقیناً دستگاه‌های مافوق موظف‌اند تا اعتبار آن را تأمین کنند.

محمدیان در پاسخ به درخواست هیئت‌های ورزشی در خصوص تأمین وسیله ایاب و ذهاب گفت: این مسئله داخل استانی است و تخصیص منابع برای خرید وسیله نقلیه جهت رفاه حال هیئت‌های ورزشی از منابع دولت قانونی نیست و ما نمی‌توانیم بودجه ورزش را بی‌مهابا هزینه کنیم ولی این مطالبه بانوان از طریق استانداری و فرمانداری را دارد.

وی تصریح کرد: از اینکه می‌شنوم شش هیئت ورزشی بانوان در شهرستان هریس فعال است بسیار خوشحال هستم اما آن‌قدر می‌دانم که جای خالی دومیدانی بانوان در این منطقه احساس می‌شود و انتظار داریم تا هیئت ورزش دومیدانی تشکیل شود و در این بخش به‌طور ویژه برنامه‌ریزی کنند.

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با ذکر اینکه هرگونه غفلت در سرمایه‌گذاری در ورزش دومیدانی قابل‌چشم‌پوشی نیست، ابراز داشت: در تقویت ورزش دومیدانی در استان آذربایجان‌شرقی غفلت نشود چراکه جمعیت دومیدانی در این استان به‌راحتی می‌تواند شرایط و ترکیب تیم ملی را نیز تقویت کند.

محمدیان بابیان اینکه تخصیص بودجه ویژه برای ورزش بانوان نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: تخصیص بودجه ویژه برای ورزش بانوان عملاً دست‌نیافتنی است ولی وزارت ورزش و جوانان سهم ورزش بانوان را در توزیع اعتبارات استان‌ها تعیین کرده است.

وی اضافه کرد: اعتباراتی که در قالب توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی به استان‌ها و شهرستان‌ها تخصیص می‌یابد برای مردان و زنان مشترک است و اینکه گفته شود تنها ۳۰ درصد این اعتبارات متعلق به بانوان است را قبول نمی‌کنیم.

معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه سهم اعتباراتی جنسیت‌ها بایستی بر مبنای سرانه جمعیتی باشد و اگر غیر از این باشد تخلف محسوب می‌شود، تأکید کرد: توزیع سهم اعتبارات ورزش بانوان و آقایان باید بر مبنای سرانه جمعیت باشد ولی اگر در این میان گزارشی ارائه شود که هیئت ورزشی رعایت نکرده ما آن را پیگیری می‌کنیم.

محمدیان در ادامه سخنان خود بیان داشت: وزارت ورزش و جوانان به دنبال برنامه‌هایی است که نتیجه و خروجی آن تربیت ورزشکارانی باشد تا در آینده بتوانند در تیم‌های ملی نقش‌آفرینی کنند لذا تأکید داریم وقتی ورزشکاری زمان صرف می‌کند بایستی از نشاط و تندرستی و هم از استعدادهایش در تیم ملی بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: در توزیع منابع اعم از احداث سالن‌های ورزشی روباز یا سرپوشیده، سهم بانوان باید در این اماکن ورزشی تعریف‌شده باشد اگر غیر از این باشد یا مسئولان استانی و شهرستانی یا وزارتی کوتاهی کرده‌اند.

انتهای پیام/