آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ورزشی » ویژه
کد خبر : 49850
پنجشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

۱۷ ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری نیمه‌تمام در آذربایجان‌شرقی داریم/ شهرستان اهر ظرفیت قهرمان‌پروری در رشته ورزش رزمی در جهان و آسیا دارد

۱۷ ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری نیمه‌تمام در آذربایجان‌شرقی داریم/ شهرستان اهر ظرفیت قهرمان‌پروری در رشته ورزش رزمی در جهان و آسیا دارد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، ایوب بهتاج در نشست صمیمی با ورزشکاران و رؤسا و نواب رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان اهر با اشاره به این‌که عملکرد ورزش و جوانان حاصل تلاش‌های بی‌وقفه هیئت‌های ورزشی است، اظهار داشت: نیروی انسانی کارآمد و مولد هیئت‌های ورزشی شاید در هیچ دستگاهی وجود ندارد اما همین نیروی انسانی هیئت‌های ورزشی کارنامه ورزش و جوانان را از نظر عملکردی درخشان می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: اگر امروز در امنیت و آرامش کامل به فعالیت‌های روزمره می‌رسیم نتیجه رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر رشد کمی و کیفی ورزش شهرستان اهر با همکاری مسئولان شهرستانی، استانی و هیئت‌های ورزشی ادامه داد: یکی از مطالبات ورزشکاران اهری تکمیل و بهره‌برداری از سالن ورزش باستانی بود که با تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و چون ما در عرصه ورزشی فعالیت داریم ابتدا باید شفافیت را از خودمان شروع کنیم.

بهتاج از وجود ۱۷ ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری نیمه‌تمام در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: نظیر استادیوم ۵ هزارنفری شهرستان اهر در سطح استان ۱۷ مورد داریم که اغلب آن‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۵ درصد ندارند و اگر بخواهیم در شرایط فعلی که با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم تکمیل کنیم برای هر کدام به بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اگر بودجه ۱۵ سال وزارت ورزش و جوانان را به‌صورت یکجا به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی تخصیص یابد بازهم تمامی شدنی نیست و اینکه قبلاً در هر شهرستان پروژه‌ای را بدون کارشناسی و نیازسنجی کلنگ زنی کردند فاجعه‌بار است و ورزشگاه ۵ هزارنفری یکی از این پروژه‌هاست که برای تکمیل آن بالای ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی بابیان اینکه شهرستان اهر ظرفیت تربیت قهرمان جهان و آسیا در ورزش‌های رزمی را دارد، ابراز داشت: به لحاظ این‌که معتقدیم شهرستان اهر می‌تواند ورزشکاران تربیت کند که در ورزش رزمی عناوین قهرمان جهان و آسیا را کسب کنند بر همین اساس تأکید داریم خانه ورزش‌های رزمی که به‌صورت نیمه‌تمام مانده تکمیل شود این در حالی است که هنوز با گذشت ۱۰ سال سالن ۵۰۰ متری تکمیل‌نشده اما قول می‌دهیم تا با تأمین منابع مالی در عرض ۸ ماه سالن ورزش رزمی شهرستان اهر را به بهره‌برداری برسانیم.

بهتاج تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، امیدوارم مسئولان شهرستان اهر برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی از اعتبار شهرستانی هزینه کنند و ما از اعتبارات اداره‌کل ورزش برای تأمین سایر نیازهای ورزشی منابع لازم را تأمین می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه طی مذاکرات انجام‌یافته با امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی دیگر مالیات ارزش‌افزوده از باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان اهر اخذ نمی‌شود، گفت: اخذ مالیات ارزش‌افزوده از باشگاه‌های ورزشی به دلیل اینکه درآمد آن‌چنانی ندارد موجب می‌شود مدیران باشگاه‌ها را تعطیل کنند و این امر برای دستگاه‌های دولتی شعف محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه کف‌پوش دو سالن ورزشی شهرستان اهر به‌کل از بین رفته است، افزود: برای تجهیز کف‌پوش هر سالن ورزشی که می‌بایست ۹۰ میلیون تومان هزینه می‌کردیم اکنون نسبت به تورم و افزایش قیمت‌ها بایستی ۲۳۰ میلیون تومانی هزینه کنیم آن‌هم اگر بتوانیم تأمین و خریداری کنیم.

بهتاج در پاسخ به درخواست مشارکت جهت ایجاد پارک بانوان در اهر گفت: مخالف حصارکشی در پارک‌ها بین بانوان و آقایان هستیم در حالی که گذشته طرح پارک بانوان اجرا و از این نظر می‌توان گفت طرح موفقی نبود ولی توصیه‌ای داریم که از پارک‌ها هم بانوان و هم آقایان حق استفاده دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه انتظار حمایت مالی از هر ورزشکاری که به باشگاه‌های ورزشی می‌رود و هیچ سابقه‌ای ندارد اشتباه است، ادامه داد: ولی دولت به ورزشکارانی که به مسابقات آسیایی و جهانی راه می‌یابند حمایت می‌کند به‌طوری که برای مقام آوران بازی‌های آسیایی هر کدام از ورزشکاران نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان هدیه گرفتند.

وی در ادامه به واگذاری اماکن ورزشی شهرستان اهر به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در طول ۴ ماه گذشته طبق ماده ۲۷ قانون از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت و اماکن ورزشی را به آن‌ها واگذار کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در این نشست ۵۰ میلیون تومان جهت سامان‌دهی و بهسازی پیست دوومیدانی مجموعه ورزشی تختی اهر به هیئت دوومیدانی اختصاص داد و همچنین قول داد تا پروژه نیمه‌تمام خانه ورزش‌های رزمی شهرستان اهر را تکمیل کند.