آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 50912
یکشنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
فرماندار شهرستان اهر:

همکاری کشتارگاه طیور اکبری در پی نوسانات قیمت گوشت سفید خللی در تامین گوشت مرغ نداشتیم

همکاری کشتارگاه طیور اکبری در پی نوسانات قیمت گوشت سفید خللی در تامین گوشت مرغ نداشتیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نشست هم اندیشی مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با مدیرعامل کشتارگاه طیور اکبری در راستای تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید در شهرستان اهر اظهار داشت: طی سال های اخیر از مدیرعامل کشتارگاه طیور اکبری به عنوان کارآفرین نمونه آذربایجان شرقی انتخاب می شود و امسال نیز توانست جایگاه خود را کارآفرینی نمونه استانی و شهرستانی حفظ کند.

وی افزود: خوشبختانه کشتارگاه طیور اکبری نیاز بخشی از مردم آذربایجان شرقی از جهت گوشت سفید را تامین می کند و علاوه بر این ها در کشتارگاه طیور اکبری در تنظیم بازار و پدافند غیرعامل هم به خوبی نقش ایفا کرده است و اخیراً در پی نوسانات قیمت مرغ با همکاری به موقع برادران اکبری خللی در تامین گوشت سفید وارد نشد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه کشتارگاه طیور اکبری یکی از مجهزترین و مدرن ترین کشتارگاه های طیور در استان آذربایجان شرقی است، گفت: ما در شهرستان اهر، جهاد کشاورزی استان و نماینده مجلس از تهران سعی داریم تا به راه اندازی واحدهای تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید در شهرستان اهر از طریق آقای اکبری کمک کنیم به طوری که در منطقه ارسباران در زمینه تولید گوشت مرغ زنجیره کامل تولیدی نداریم.

محمودی، تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید در اهر را در جبران کمبودهای احتمالی و خودکفایی در تولید گوشت مرغ ضروری دانست، ادامه داد: به خاطر این که به مدیرعامل کشتارگاه طیور اکبری اعتقاد داریم می تواند زنجیره تولید گوشت سفید را در اهر تکمیل کند و مدیریت ارشد شهرستان در این راستا جهت خودکفایی در تولید گوشت سفید و کمک به تحقق شعار سال از این سرمایه گذاری حمایت می کند.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید در اهر توسط آقای اکبری می تواند مرغداران منطقه را از نظر دان مرغ، جوجه ریزی و تولید مرغ و صادرات آن به سایر کشورها بی نیاز سازد، لذا معتقدیم باید ظرفیت بالقوه صنعت مرغدارای را به بالفعل تبدیل کنیم.

 

علل اصلی موانع صادرات گوشت سفید در آذربایجان شرقی بالا بودن قیمت تولید است

حبیب شریفیان، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با نماینده مردم اهر و هریس، فرماندار و مدیرعامل کشتارگاه طیور اکبری در راستای تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید در شهرستان اهر بابیان اینکه علل اصلی موانع صادرات گوشت سفید در آذربایجان شرقی بالا بودن قیمت تولید است، اظهار داشت: کشتارگاه طیور اکبری برای تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید می توانند با کسی که مجوز مرغ مادر دارد مشارکت داشته باشد.

وی افزود: با توجه به این که در صدور مجوز مرغ مادر محدودیت هایی داریم اما اگر سرمایه گذار بتواند با یکی از مالکان مرغ مادر در هر جای کشور مشارکت کند آماده ایم تا آن واحد را با افزایش به استان منتقل کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گزارش تلفات آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان ها گفت: خواهشمندیم واحدهای پرورش طیور در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک در مرغداری ها سریعاً مراتب را به دامپزشکی ها و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها اطلاع دهند.