آخرین عناوین اخبار » دولت » سیاسی » صفحه نخست
کد خبر : 51864
دوشنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
معاون وزیر کشور:

بروکراسی ادارات ما مردم را خسته کرده است/ مردم می‌خواهند پارتی‌بازی و رفیق‌بازی و فامیل بازی نباشد

بروکراسی ادارات ما مردم را خسته کرده است/ مردم می‌خواهند پارتی‌بازی و رفیق‌بازی و فامیل بازی نباشد

به گزارش اهرامروز، حسین ذوالفقاری در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی که در تالار مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد، مطالبه نمایندگان برای حضور وزیر کشور در معارفه استاندار آذربایجان شرقی را به‌حق دانست و اظهار داشت: وزیر کشور در معارفه‌ها حضور نیافته بودند و اگر در این استان حضور می‌یافت موجب گلایه سایر استان‌ها بود لذا به نمایندگی از طرف ایشان به استان آمدیم.

وی بابیان اینکه ۴ دهه از انقلاب می‌گذرد و اذعان داریم که مهم‌ترین عامل ثبات، امنیت و تلاش مردم هستند و این حرف امروز ما نیست افزود: آنچه که باعث دوام کشور است، مردم هستند لذا باید رضایتمندی مردم مورد توجه جدی قرار گیرد، این اشتباه راهبردی است که از مردم در محاسبات غفلت کنیم.

معاون وزیر کشور، با اشاره به اینکه هر تهدیدی که علیه کشورها بود، حتماً با مشکل مواجه می‌شدند ولی با حضور مردم ایران در صحنه، این تهدیدات خنثی شد، ابراز داشت: دشمنی‌ها فقط تحریم اقتصادی نیست، بلکه فرهنگی و اعتقادی و سیاسی و… است و نیازمند همدلی مردم و مسئولین برای عبور از این گذرها هستیم.

وی با طرح این سؤال که مردم از ما مدیران و مسئولین چه می‌خواهند؟ گفت: مردم از همه مسئولین پیشرفت و اقتدار و ساماندهی امور را می‌خواهند. مردم جناح و قوه و گروه نمی‌شناسند، از همه مدیران نظام و همه قوا یکپارچه کارآمدی و حل مشکلات را می‌خواهند و در عمل این اتفاقات را ببینند.

ذوالفقاری، با تأکید بر اینکه مردم از کلیت مسئولین نظام حل مشکلات را می‌خواهند و تصمیم جدی می‌طلبند، خاطرنشان کرد: بخشی از سرمایه اجتماعی خود را به دلیل عدم تصمیم‌گیری درست از دست می‌دهیم.

وی بابیان اینکه مردم پایبندی به ارزش‌های اصیل اسلامی و ملی را از مدیران ما می‌خواهند تصریح کرد: ملت ما دیگر تحمل این را ندارند که هر بار یک فساد کشف شود، این موضوع هم تصادفی نبوده و تدریجاً با مدیریت ما این اتفاق‌ها افتاده است. مردم مسئولین پاکدست، متعهد و دلسوز را می‌خواهند، هرچند کارهایشان حل نشود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، انتظار مردم از مدیران را فعال بودن و منفعل نبودن عنوان کرد و افزود: برخی از مدیران در بدنه مدیریت، می‌گویند دیگر کاری نمی‌شود کرد و از درون فروریخته و کم خواهد آورد.

وی پایبندی به قانون و ارزش‌های اخلاقی را انتظار دیگر مردم از مسئولان دانست و ابراز داشت: هر زمان اخلاق را کنار گذاشتیم دچار مشکل شدیم، لذا وزارت کشور در اجرای قانون استثناهایی نداشت و دنبال تفسیر نبودیم و همه مدیران بازنشسته را تقدیر کرده و تودیع کردیم.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه مردم با تجمل‌گرایی رابطه خوبی ندارند تصریح کرد: درخواست می‌کنم از مدیران که تجمل‌گرایی و تشریفات را کنار بگذارید، وقت و عمر ما باید وقف خدمت به مردم باشد. مردم می‌خواهند پارتی‌بازی و رفیق‌بازی و فامیل بازی نباشد بعضاً می‌بینیم که مسئولان ما به‌جای «مدیر»، «مرید» می‌شوند و آن‌چنان موفق نمی‌شوند.

معاون وزیر کشور با انتقاد از اینکه بروکراسی ادارات ما مردم را خسته کرده است، گفت: در انباشت قوانین و مقررات و بخشنامه‌های متعدد داریم دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ حدود اختیارات مدیران مشخص نیست و مردم بین ادارات در حال سعی صفا و مروه می‌کنند.

وی افزود: باید مدل صحیحی را در ادارات انتخاب کنیم، چراکه هر کس هر کاری می‌خواهد انجام دهد، چندین اداره را باید طی کند و در آخر در یک کارشناس گیر می‌کند. ساختارهای موازی داریم و تداخل زیادی اداری داریم که باید حل شود.

ذوالفقاری همچنین با انتقاد از اینکه مدیران ما از این جلسه به آن جلسه می‌رود ولی هنوز مشکلات حل نمی‌شود و عمر ما در جلسات می‌گذرد، وقتی یک وزیر در ۴۳ کمیسیون باید خودش شرکت کند، در استان هم استاندار مسئول مستقیم ۳۳ شورا و کارگروه است ۸۰ کمیته با مدیریت معاونین است، وقت برای اداره کم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌خواهند به نحو منطقی به مسئولین دسترسی داشته باشند افزود: باید مدیران حداقل یک روز در هفته را برای مراجعه مردم بدون هرگونه موانعی اختصاص دهند.

معاون وزیر کشور ولایت را ستون خیمه انقلاب عنوان کرد و گفت: وحدت تحت هدایت مقام معظم رهبری در کشور اتفاق می‌افتد لذا باید با تمکین از امام، تسلیم امر ولی‌فقیه برای وحدت باشیم.

انتهای پیام /