آخرین عناوین اخبار » صفحه نخست
کد خبر : 51887
دوشنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
بابک رضی منش در بازدید از واحدهای بی خطر سازی زباله های پزشکی تبریز مطرح شد:

ماهانه ۱۹۲ تن پسماند پزشکی در کلان‌شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود

ماهانه ۱۹۲ تن پسماند پزشکی در کلان‌شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود

به گزارش اهرامروز، بابک رضی منش در بازدید از واحدهای بی خطر سازی زباله های پزشکی تبریز، مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی و بیمارستانی را در حفظ سلامت عمومی و محیط زیست بسیار مهم ارزیابی کرد و از نظارت مستمر کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تبریز از نحوه بی خطر سازی مراکز بیمارستانی و بخش خصوصی خبر داد‌.

وی با اشاره به این موضوع که بر اساس قانون مسئولیت پایش اجرای دقیق مدیریت پسماند و فرایندهای بی خطر سازی بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: سازمان محیط زیست به عنوان ناظر عالی بر مدیریت پسماند پزشکی”بیمارستانی” نظارت مستمر دارد.

معاون فرماندار تبریز گفت: برابر قانون کلیه مراکز درمانی تولید کننده پسماند پزشکی، اعم از بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز بهداشتی، مراکز تزریق، دندانپزشکی ها، مطب ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی موظف هستند پسماندهای نوک تیز و برنده را در ظروف سیفتی باکس و پسماندهای عفونی را در کیسه های زرد رنگ از طریق شرکت های ذیصلاح جمع آوری،حمل، بی خطر سازی و امحاء نمایند.

رضی منش در ادامه با بیان اینکه ماهانه ۱۹۲ تن در کلانشهر تبریز از بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی پسماند پزشکی جمع آوری می شود افزود: ازاین میزان ۲۲ تن سهم مراکز درمانی بوده که توسط بخش خصوصی و سه شرکت ذیصلاح جمع آوری و در مراکز مدیریت پسماند پزشکی بی خطر سازی و به پسماند عادی تبدیل می شوند. وی همچنین با اشاره به خطر پسماندهای پزشکی برای سلامت جامعه و مخاطرات زیست محیطی در صورت عدم مدیریت صحیح این پسماندها، خواستار برخورد جدی با واحدهای خاطی در این زمینه شد.

معاون فرماندار تبریز در این بازدید از دو واحد فعال بخش خصوصی در زمینه بی خطر سازی پسماندهای پزشکی بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی این مراکز قرار گرفت.

انتهای پیام/