آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » استانها » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 52667
یکشنبه - ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس:

کسی نمی‌تواند بدون مجوز دستگاه‌های ذی‌ربط درختان ارسباران را قلع و قمع کند/ تشدید قطع گسترده درختان ارسباران در سالجاری

کسی نمی‌تواند بدون مجوز دستگاه‌های ذی‌ربط درختان ارسباران را قلع و قمع کند/ تشدید قطع گسترده درختان ارسباران در سالجاری

به گزارش خبرنگار اهرامروز، قلی الله قلی زاده در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص قطع گسترده درختان منطقه ارسباران با اشاره به اینکه روند قطع گسترده درختان منطقه ارسباران ۸ ماه می‌شود که تشدید شده است، اظهار داشت: درختان قطع شده در منطقه ارسباران عمدتاً به خارج از استان و به استان‌های شمالی کشور منتقل می‌شود و علت هجوم افراد برای خرید درختان ارسباران اجرای قانون تنفس در جنگل‌های شمال کشور است.

وی افزود: قطع درختان منطقه ارسباران بیشتر در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند به چشم می‌خورد و متأسفانه قطع درختان این منطقه به‌صورت گسترده صورت گرفته و با تریلی و کامیون‌ها حمل می‌شود و این بدان معنا نیست که درختان جنگلی قطع می‌شوند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس ادامه داد: حفظ محیط زیست وظیفه تک‌تک اقشار مردم و مسئولان است لذا از دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود نسبت به حفظ منابع طبیعی منطقه ارسباران حساسیت ویژه‌ای داشته باشد.

قلی زاده بابیان اینکه در محدوده شهرها و خارج از شهرها و حتی ملک شخصی از نظر قانونی نمی‌توانند بدون هماهنگی و مجوز دستگاه‌های ذی‌ربط درختان را قلع و قمع و قطع کنند و اینکه قطع گسترده درختان در محدوده کلیبر، خداآفرین و هوراند اتفاق افتاده بدان معنی نیست که مجوز داده‌اند تا درختان جنگلی قطع شود.

وی تصریح کرد: تعرض، تخلف و سرقت از منابع طبیعی در منطقه ارسباران قابل کتمان نیست و برخوردهای لازم با متخلفان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط نیز انجام می‌گیرد و ابراز تأسف بنده از این است که امسال قطع درختان در این منطقه بیش‌ازحد معمول بود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با ذکر اینکه درختان واقع در مخازن سدهای عمارت و خداآفرین با مجوز قطع درختان و تملک اراضی از سوی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی صادر شده است و در داخل درختان مخازن این سدها به‌طور طبیعی درختان مثمر و جنگلی هم وجود دارد.

قلی زاده تأکید کرد: درختان جنگلی در خارج از محدوده جنگل‌های ارسباران در سطح منطقه قره‌داغ و داخل مزارع و باغات وجود دارد و هجوم واسطه‌ها و دلالان که از شمال کشور به منطقه ارسباران آمده‌اند و برای مردم قیمت‌های نجومی پیشنهاد می‌کنند و مردم بر این اساس تحریک می‌شوند تا درختان را بفروشند و بنده و مردم حافظ محیط زیست از قطع یک‌باره درختان در منطقه نگران هستیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و صدا و سیما گفت: صدا و سیما به همراه مدیران ذی‌ربط در منطقه ارسباران حضور یابد و با تهیه گزارشی مردم را از وضعیت منابع طبیعی ارسباران قرار دهد.

انتهای پیام/