آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 52752
دوشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
فرماندار شهرستان اهر:

قطع درختان در باغات شخصی نیاز به اخذ مجوز از دستگاه‌ها دارد/ کمیته نظارت بر صدور مجوز قطع و حمل درختان در اهر تشکیل می‌شود

قطع درختان در باغات شخصی نیاز به اخذ مجوز از دستگاه‌ها دارد/ کمیته نظارت بر صدور مجوز قطع و حمل درختان در اهر تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که در شهرداری شهر فرهنگی و تاریخی اهر برگزار شد با تبریک حماسه ۹ دی ملت ایران اظهار داشت: ۹ دی‌ماه روزی است که ملت ایران با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه تجدید میثاق کردند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید حماسه نه دی مبنای اتحاد و همبستگی در جامعه باشد.

وی با اشاره به تلاش و توطئه‌های دشمنان، منافقین و سلطنت‌طلبان علیه جمهوری اسلامی افزود: لازم در برابر توطئه‌های دشمنان، وحدت و انسجام ملی را حول محور ولایت‌فقیه و رهبری حفظ کنیم و حال که انقلاب اسلامی به دهه پنجم پای می‌گذارد با اقتدار و صلابت از آن حراست و حفاظت کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار ” امید به آینده و افتخار به ۴۰ سال گذشته ” برگزار می‌شود، ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به این نظام دریغ نمی‌کنند لذا باید در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های آن‌ها که مقام معظم رهبری نیز برای سال آینده هشدار داده‌اند متحد و منسجم باشیم.

محمودی بابیان اینکه بخش بزرگی از جنگل‌های ارسباران در شهرستان اهر واقع نشده است، گفت: حدود ۳ هزار هکتار از جنگل‌های ارسباران در اهر بوده و درختان این منطقه غیرمثمر و غیرقابل استحصال هستند ولی شهرستان اهر به لحاظ قرارگیری در شاه‌راه منطقه ارسباران، درختان قطع‌شده باید از شهرستان اهر عبور و مرور کنند که در جای خود نکته‌ای قابل‌توجه است.

وی، پرورش برخی از درختان و استفاده از چوب آن در صنایع را جزو سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست، یادآور شد: نباید از قطع درختان در منطقه غافل شویم به‌طوری که اگر تخلفی شد حتماً باید با فرد خاطی برخورد صورت گیرد.

فرماندار شهرستان اهر ابراز داشت: قطع درختان جنگلی بر اساس قوانین جرم محسوب می‌شود، اگر کسی بخواهد در مناطق شهری درختی را قطع کند باید از شهرداری مجوز گیرد و در محدوده خارج از شهرها حتی در باغات ممنوعیت دارد و اگر قرار بر قطع درختان باغی هم باشد داشتن مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ضروری است.

محمودی بر لزوم توجه به قوانین و مقررات در قطع درختان تأکید کرد و گفت: هفته گذشته جلسه‌ای که با فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان داشتیم گزارش دادند برخوردهای خوبی با متخلفان صورت گرفته که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در زمینه قطع درختان منطقه ارسباران در استانداری آذربایجان شرقی افزود: در صدور مجوز برای قطع درختان باغات بایستی طبق قوانین جاری عمل شود که این موضوع در جلسه استانی نیز چنین مصوب شد.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: باید از مردم و رسانه‌ها به لحاظ حساسیتی که مورد قطع درختان منطقه ارسباران و محیط‌زیست داشتند قدردانی کنیم، وقتی می‌گوییم جنگل‌ها ریه‌های تنفسی مناطق و کشور هستند باید بر مبنای آن به حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی حساسیت به خرج دهیم در این میان آماده‌ایم تا برای جلوگیری از قطع درختان در منطقه بین دستگاه‌ها هماهنگی ایجاد کنیم.

محمودی از تشکیل کمیته نظارت بر صدور مجوز و حمل درختان در شهرستان اهر خبر داد و گفت: این کمیته در استان تشکیل‌شده و ما قصد داریم کمیته نظارت بر صدور مجوز و حمل درختان را نیز در شهرستان اهر تشکیل دهیم به‌طوری که طبق دستور مقامات قضایی آذربایجان شرقی در بحث حمل درختان قطع‌شده نیز ممنوعیت اعمال‌شده است.

انتهای پیام/