رئیس دادگستری اهر:

دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد درختی به‌صورت غیرقانونی قطع شود/ هشدار در خصوص افزایش کلاه‌برداری اینترنتی و تلفنی در اهر/ از خروج بدون مجوز دام زنده در اهر جلوگیری می‌کنیم

دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد درختی به‌صورت غیرقانونی قطع شود/ هشدار در خصوص افزایش کلاه‌برداری اینترنتی و تلفنی در اهر/ از خروج بدون مجوز دام زنده در اهر جلوگیری می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهر با اشاره به اینکه ارتباط دستگاه قضایی همیشه با مجرمان و متهمان است و با آنهایی که حقوق عامه مردم را زیرپا گذاشته و مرتکب جرم می شوند برخورد می کند، اظهار داشت: هر عمل و ترک فعلی که در قانون برای آنها مجازات تعیین شده، جرم است و فردی که مرتکب جرایم می شود در محکمه باید مجازات شود.

وی افزود: در قانون و اسلام توهین به دیگران جایز نیست، با عنایت به این که شخصیت همگان برای یکدیگر محترم است نباید کسی جرات کند تا به دیگران توهین نماید اگر هم فردی طلبکار است می تواند طلب خود ار مطالبه کند نه این که مورد توهین قرار دهد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، بهتان و تهمت را بزرگ ترین گناهان عنوان کرد و ادامه داد: برخی ها می گویند چرا کسی که مرتکب دزدی شده دست یا پای آن فرد را قطع نمی کنید؟! سرقت هایی که در کشور اتفاق می افتد عمدتاً از سرقت های تعزیری است که برای آن مجازات حبس و یا شلاق در قانون تعیین شده است.

نظری با ابراز تاسف از افزایش سرقت سیم های برق در شهرستان اهر گفت: متاسفانه عده ای سارق یا فرصت طلب در مناطقی که شهرداری اهر یا دستگاه متولی با زحمت سیم کشی کرده بود قبل از آنی که مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد سیم های برق را به سرقت برده اند در این میان دادستانی اهر دستورات لازم برای دستگیری و برخورد با سارقان را داده اند و امیدواریم نیروی انتظامی در صورت مشاهده سرقت کابل های برق به شدت برخورد کنند.

وی با ذکر اینکه فردی که نظم و امنیت عمومی جامعه و مردم را برهم می زند دستگاه قضایی با این افراد مماشات نمی کند، ابراز داشت: مجازات برای سارقان حرفه ای، مسلح و سرقت هایی توام با رعب، وحشت و اذیت مردم همراه باشد سخت است، به حمدالله تاکنون اجازه نداده ایم فردی جرات سرقت مسلحانه از اماکن عمومی و بانک ها و حریم مردم را پیدا کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در خصوص افزایش کلاه برداری های اینترنتی و تلفنی در شهرستان اهر هشدار داد و گفت: عده ای فرصت طلب طی تماس با شهروندان اهری اقدام به کلاه برداری کرده اند و گفته اند شما برنده مسابقه شده اید و از این طریق حساب بانکی و رمز آن را گرفته و حساب فرد مورد نظر را خالی کرده اند، لذا از شهروندان اهری تقاضا داریم از قبیل وقوع چنین کلاه برداری هوشیار باشند.

حجت الاسلام نظری بر لزوم ثبت نام شهروندان اهری در سیستم الکترونیکی ثنا تاکید کرد و گفت: با راه اندازی سیستم الکترونیکی ثنا نیازی به تحویل حضوری ابلاغ قضایی نیست و شهروندان و افرادی که در دستگاه قضایی پرونده دارند می توانند با ثبت نام در این سامانه ابلاغ قضایی و روند پرونده را پیگیری کنند و هدف دستگاه قضایی از راه اندازی این سامانه حفظ آبرو و حرمت ارباب رجوع است.

وی در ادامه بابیان اینکه خروج دام زنده از شهرستان اهر بدون مجوز دستگاه های ذی ربط غیرقانونی است، بیان کرد: دستگاه قضایی به منظور جلوگیری از قاچاق دام زنده و تنظیم بازار طی نامه ای به پلیس راه و نیروی انتظامی تاکید کرده تا از خروج دام زنده بدون مجوز دامپزشکی ممانعت شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر تاکید کرد: از هموطنان تقاضا داریم تا در صورت مشاهده حمل و نقل دام زنده مراتب را به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و دامپزشکی اهر گزارش دهد و دستگاه قضایی شهرستان اهر در راستای مقابله با قاچاق دام زنده عرصه را برای قاچاقچیان تنگ تر می کند.

نظری با تاکید بر اینکه حساسیت مردم ارسباران و رسانه ها به قطع درختان منطقه قره داغ به حق است، خاطرنشان کرد: منطقه ارسباران طبیعتی بکر و جنگل های منحصر به فرد دارد و لازم است برای حفظ محیط زیست و طبیعت ارسباران بیش از این حساسیت به خرج دهیم این در حالی است که دستگاه قضایی در جهت حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی طی سال های اخیر ۳۶۸ هکتار از اراضی ملی و طبیعی را از چنگ زمین خواران آزادسازی کرده است.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی در بحث قلع و قمع درختان ارسباران به قدری حساس است که اجازه نمی دهد حتی یک اصله درخت به صورت غیرقانونی در منطقه ارسباران قطع شود و می توان گفت از زمان مطرح شدن بحث قطع درختان، هیچ درخت جنگلی در حوزه قضایی شهرستان اهر قطع نشده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر تصریح کرد: تمامی خودروهای حامل درختان قطع شده، الوار و چوب آلات در منطقه رصد می شود و در صورتی که بار چوب خودروها غیرقانونی باشد متوقف می شود.

انتهای پیام/