رئیس اداره گاز شهرستان اهر خبر داد:

بهره‌مندی ۹۶ درصد جمعیت روستایی اهر از نعمت گاز طبیعی/ فاز دوم خط انتقال گاز اهر – ورزقان هم‌زمان با دهه فجر افتتاح می‌شود

بهره‌مندی ۹۶ درصد جمعیت روستایی اهر از نعمت گاز طبیعی/ فاز دوم خط انتقال گاز اهر – ورزقان هم‌زمان با دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، عزیز عزیزی در همایش آموزش نکات ایمنی استفاده از وسایل گازسوز ویژه دانش آموزان اهری که در سالن شهید مطهری برگزار شد با اشاره به اینکه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار ” افتخار به گذشته و امید به آینده” برگزار می‌شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ذخایر گازی جزو کشورهای برتر دارای ذخایر گازی در جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم اینکه ذخایر گازی فراوانی داشتیم اما تعداد اندکی از شهرها و بخشی از مردم پایتخت از گاز طبیعی بهره‌مند بودند اما اکنون به برکت نظام و انقلاب اسلامی مردم شرق تا غرب از شمال و تا جنوب از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر بابیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری اهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: خوشبختانه باهمت همکاران اداره گاز اهر و همکاران ستادی ۹۶ درصد جمعیت روستایی شهرستان اهر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند این در حالی است که اگر به دورترین روستای شهرستان سفر کنید می‌بینید ساکنین آن روستاها از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

فوت ۳ نفر بر اثر حوادث گاز طی سال گذشته در اهر

عزیزی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز ادامه داد: متأسفانه در سال گذشته براثر عدم رعایت موارد ایمنی شاهد وقوع ۲ حادثه ناگوار در شهرستان اهر بودیم که با ابراز تأسف در این حوادث ۳ تن از همشهریان جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: بارها شرکت گاز از طریق رسانه ملی و فضای مجازی به مردم توصیه می‌کند تا اگر قصد خروج از منزل و مسافرت دارند پیش از سفر از بسته بودن شیرهای اصلی گاز اطمینان حاصل کنند ولی در حوادث سال گذشته در اهر که ۲ کشته بر جای گذاشت توجهی به این موضوع نکرده بودند و زمانی که از سفر بازمی‌گردند با روشن کردن چراغ و نشت گاز انفجار رخ‌داده بود.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه به لحاظ این‌که همشهریان موارد ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز را رعایت کرده‌اند از ابتدای سال جاری تا به امروز حتی موردی حوادث در شهرستان اهر رخ نداده است و تاکنون تنها ۵ مورد آتش‌سوزی جزئی گزارش‌شده است.

عزیزی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین پروژه گازرسانی منطقه ارسباران هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اهر به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: فاز دوم خط انتقال ۱۶ اینچ گاز اهر – ورزقان منشعب از خط صادراتی ارمنستان با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/