آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 52836
پنجشنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر عنوان کرد:

اصلاً بودجه‌ای به مساجد تعلق نمی‌گیرد که دولتی یا غیردولتی هم باشد

اصلاً بودجه‌ای به مساجد تعلق نمی‌گیرد که دولتی یا غیردولتی هم باشد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان اهر بابیان اینکه اولین جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به امور مساجد بدون هیچ تشریفات خاصی برگزار شد و تأکید اعضاء بر عملیات شدن مصوبات بود، اظهار داشت: عمده مشکلات بی‌رغبتی مساجد در اقامه نماز جماعت و جذب روحانی، از مسائل مالی ناشی می‌شود.

وی افزود: درآمد مساجد حاصل از مراسم ترحیم عمدتاً صرف هزینه‌های جاری مساجد می‌شود و شاید هزینه بسیار جزئی برای مساجد بماند این در حالی است که اداره مساجد در شرایط فعلی کار بسی سخت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر با ذکر اینکه بودجه‌ای اصلاً به مساجد تعلق نمی‌گیرد که دولتی یا غیردولتی هم باشد، گفت: هزینه‌های مساجد عملاً باهمت مردم و خیرین تأمین می‌شود و خانواده‌هایی که در جوار مساجد سکونت دارند عمدتاً از قشر ضعیف و کم‌درآمد هستند که نمی‌توانند ریالی به مساجد کمک مالی کنند.

خلیلی اضافه کرد: اگر بخش جزئی از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های دولتی در اختیار مساجد قرار گیرد یقیناً بخش عمده‌ای از مشکلات مساجد قابل‌رفع خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مساجد اهر حتی در تأمین حق‌وحقوق خادم خود نیز با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند، ابراز داشت: برخی از مساجد به لحاظ عدم تأمین هزینه‌ها حتی قادر نیست خادم به کار گیرد و باآنکه تأکید می‌کنیم افرادی که جزو هیئت‌امنا هستند وظیفه‌دارند تا مسجد را تمیز نگه‌دارند و حتی اگر لازم باشد از جیب خود هزینه کنند چون ریش‌سفیدی هزینه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر در پایان سخنان خود بر لزوم سامان‌دهی مساجد شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام/