آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 53525
دوشنبه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
با مشارکت کمیته امداد و سپاه ناحیه اهر صورت گرفت؛

خانه محروم در روستای قلندر شهرستان اهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت/ تداوم همکاری سپاه و کمیته امداد در احداث مسکن مددجویی در روستاها

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در آیین افتتاح خانه محروم در روستای قلندر با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از مددجویان کمیته امداد در نوبت صاحب خانه شدن هستند، اظهار داشت: ساخت این واحد در نیمه دوم مهرماه توسط بسیجیان حوزه بسیج روستایی فتح آغاز شد و با گذشت کمتر از سه ماه توانستیم واحد مددجویی را در روستای قلندر تکمیل و تحویل مالک دهیم.

وی افزود: متاسفانه خانواده‌ای که امروز صاحب خانه شدند شش نفر هستند و هیچ‌گونه درآمدی ندارند و خدمت به این خانواده‌ها ضعیف افتخاری برای سپاه پاسداران و کمیته امداد است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با ذکر اینکه در احداث خانه محروم غیر از مصالح برای دستمزد هزینه‌ای پرداخت نشده است، ادامه داد: بسیج نیروهای توانمندی در حوزه‌های مختلف دارد به عبارتی ساده خانه‌های محروم در روستاهای با همت و تلاش بسیجیان احداث می‌شود.

ایمانی تصریح کرد: حمل و نقل مصالح برای ساخت این خانه محروم بسیار سخت بود چون مسیری برای تردد خودرو به لحاظ صعب‌العبور بدون وجود نداشت اما بسیجیان با شوق و ذوق مصالح ساختمانی را به صورت دستی جابه‌جا می‌کردند.

وی بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، گفت: مقام معظم رهبری به تمامی نهادها توصیه کرده‌اند تا در تمامی نقاط کشور به مردم کم‌درآمد و ضعیف رسیدگی کنند که در این راستا کمیته امداد و سپاه به صورت مشارکتی برای اقشار تحت حمایت از نهاد واحد احداث می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر خاطرنشان کرد: جان بولتون طراح نقشه‌های علیه جمهوری اسلامی از ابتدای سال بر طبل براندازی نظام جمهوری اسلامی می‎‌کوبید و تاکید کرده بود تا ایران چهل‌سالگی انقلاب را نخواهد دید، ولی نه تنها نقشه‌هایشان عملی نشد بلکه جشن چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نیز باشکوه‌تر از گذشته در حال برگزاری است.

ایمانی با تاکید بر اینکه دشمنان آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد، گفت: از ۲۲ بهمن سال ۵۷ تا به امروز مدام می‌گویند عمر انقلاب اسلامی به سر نمی‌رسد، باید این را دشمنان بدانند تا زمانی که هستیم اجاره نمی‌دهیم کسی به کشور و انقلاب‌مان تعرض کند در این صورت باید منتظر پاسخ کوبنده ملت ایران باشند.

وی در پایان از تداوم اجرای پروژه‌های خانه‌سازی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر توسط بسیج سازندگی سپاه خبر داد و یادآور شد: خانه محروم روستای قلندر هفتمین پروژه خانه‌سازی سپاه ناحیه اهر در سال‌جاری است.

واحدهای مددجویی احداث شده توسط سپاه ناحیه اهر بدون نقص هستند

حسین بگلری، رئیس کمیته امداد شهرستان اهر با قدردانی از زحمات بسیج سازندگی سپاه ناحیه اهر در جهت احداث خانه محروم برای مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: سپاه پاسداران و کمیته امداد امام خمینی(ره) با همدیگر تفاوتی ندارند چون در هر دو این نهادهای انقلابی در خدمات‌رسانی به اقشار مستضعف جامعه و فقرا اتفاق نظر دارند.

وی افزود: بسیج سازندگی سپاه ناحیه اهر در احداث واحدهای مددجویی، عملیات اجرایی را بدون نقص انجام می‌دهد و هیچ ایرادی از لحاظ استحکام و مقاومت به واحدهای احداث شده توسط بسیج و سپاه وجود ندارد به طوری که قبلاً واحدها به پیمانکار واگذار می‌شد و از بابت احداث مشکلات زیادی به وجود می‌آمد.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر، احداث خانه محروم در مناطق روستایی را نمونه‌ای از کار جهادی کمیته امداد و سپاه پاسداران برشمرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز ۳۰ واحد مددجویی با مشارکت بسیج سازندگی سپاه و کمیته امداد در مناطق روستایی و شهری شهرستان اهر احداث شده است.

بگلری خاطرنشان کرد: کمیته امداد شهرستان اهر در طول ۱۰ ماهه سال‌جاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای احداث واحدهای مددجویی، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام، تعمیرات و احداث سرویس بهداشتی هزینه کرده است.

انتهای پیام/