آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 53558
سه شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
هم‌زمان با چهارمین روز از دهه فجر صورت گرفت؛

۵ طرح بوم‌گردی در روستای مصطفی‌چای شهرستان اهر افتتاح شد/ بهره‌برداری از پروژه‌های ۱۴۴ میلیارد ریالی در چهارمین روز از دهه فجر در اهر

۵ طرح بوم‌گردی در روستای مصطفی‌چای شهرستان اهر افتتاح شد/ بهره‌برداری از پروژه‌های ۱۴۴ میلیارد ریالی در چهارمین روز از دهه فجر در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، در چهارمین روز از دهه فجر با حضور فرماندار شهرستان، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، معاونین گردشگری و صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران ادارات شهرستان، ۵ طرح بوم‌گردی در روستای مصطفی‌چای با اعتبار یک میلیارد تومانی افتتاح شد.

در آیین افتتاح طرح‌های بوم‌گردی روستای مصطفی‌چای، مجوز فعالیت طرح‌های بوم‌گردی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی صادر و به مالکان اهداء شد و به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پرونده ۶ طرح بوم‌گردی روستای مصطفی‌چای در دست بررسی بوده که با اتمام مراحل اداری و صدور مجوز تعداد طرح‌های بوم‌گردی روستای مصطفی‌چای به ۱۱ مورد افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از پروژه‌های روستای مصطفی‌چای بهسازی و آسفالت معابر این روستا بود که با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان با مشارکت بنیاد مسکن و بخشداری مرکزی اهر به بهره‌برداری رسید.

همچنین در ادامه سفر سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تالار و رستوران برلیان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

افتتاح پروژه‌های مخابراتی شامل نصب تجهیزات دیتا و برقراری سرویس کالر آیدی از دیگر طرح‌های قابل افتتاح چهارمین روز از دهه فجر در شهرستان اهر بود که با حضور سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستانی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

در ادامه رستوران و خدمات بین‌راهی نقدوز در جاده اهر-مشگین‌شهر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاتمه از نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در شهرستان اهر و تولیدات بومی این شهرستان بازدید کرد.

یادآور می‌شود؛ دوره رایگان آموزش صنایع‌دستی در روستاهای مصطفی‌چای، ابریق، ابللو، اورنگ و جوبند با حضور معاونین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار و مسئولان شهرستانی به صورت پایلوت در روستای مصطفی‌چای آغاز شد.