آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 53787
یکشنبه - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

نامه هشت وزیر به رهبری در خصوص لوایح FATF ، تکرار تاریخ جنگ صفین است/ افزایش طلاق و آسیب‌های اجتماعی یعنی زندگی‌مان با سبک زندگی فاطمه(س) فاصله دارد

نامه هشت وزیر به رهبری در خصوص لوایح FATF ، تکرار تاریخ جنگ صفین است/ افزایش طلاق و آسیب‌های اجتماعی یعنی زندگی‌مان با سبک زندگی فاطمه(س) فاصله دارد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در همایش طلایه‌داران فاطمی شهرستان اهر که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد صاحب‌الامر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: اگر فاطمه(س) نبود تو و علی را نمی‌آفریدم؛ یعنی محور خلق عالم و آدم حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

وی با اشاره به اینکه دامن حضرت فاطمه زهرا(س) تربیت‌دهنده ۱۱ قرآن ناطق است، افزود: نمی‌خواهم اغراق کنم ولی شخصیتی به جامعیت امام خمینی(ره) بعد از معصومین نیامده و بدون اغراق هم نخواهد آمد، البته این سخن شخص بنده نیست بلکه از بزرگان نقل می‌کنم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) آیینه‌ی تمام‌نمای جلال و جمال و اسماء و صفات پروردگار متعال است، به عبارتی فاطمه(س) بر ۷۳ اسم اعظم خداوند متعال داراست.

حسینی با ذکر اینکه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، جبرئیل غیر از حضرت فاطمه زهرا(س) بر هیچ‌کسی نازل نشده است، گفت: ارتباط پیامبر اکرم (ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) بیش از هر پدر و دختر دیگری ارتباط عاطفی داشتند و این ارتباط قوی این دو بزرگوار هنوز جای سوال دارد که چه سّر نهفته‌ای در فاطمه(س) وجود داشت؟

وی، زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی بی‌همتا برای عالم بشیریت عنوان کرد و گفت: فاطمه(س) به خاطر اینکه دختر پیامبر، عیال امیرالمومنین و مادر حسن و حسین نیست که فاطمه شده بلکه به خاطر این بانوی بزرگوار است که عالم خلق شده است و اینجاست که حضرت فاطمه زهرا(س) برای ما الگو می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بابیان اینکه متاسفانه گاهی سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) فراموش می‌شود، ابراز داشت: اصولاً تربیت کودکان از سه‌سالگی آغاز می‌شود ولی سبک زندگی فاطمه(س) به لحاظ جایگاه‌ ایشان پیش از ولادت شروع شده بود.

حسینی در ادامه گفت: در جامعه امروزی‌مان آقایی می‌گوید همت‌مان جمع کرده‌ایم تا تمامی ورزشگاه‌ها را با بانوان پُر کنیم، یعنی این فرد نمی‌خواهد در جامعه امروزی زندگی کند، یعنی هنوز با این تفکر از سبک زندگی علوی و فاطمی فاصله زیادی داریم.

وی با تاکید بر اینکه از ۳۲ هزار ازدواج در استان آذربایجان شرقی که بیش از ۹ هزار منجر به طلاق می‌شود به منزله آن است که هنوز زندگی‌هایمان با سبک زندگی فاطمی آمیخته نیست، بیان داشت: با کمال تاسف سن ازدواج در جامعه روزبه‌فزون است و اگر به آن توجهی نشود آسیب‌های اجتماعی و بزه‌های اجتماعی یکی پس از دیگری بیشتر می‌شود و در واقع یکی از عوامل افزایش سن ازدواج تشریفات زائد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نباید فاطمه(س) را فقط در ایام فاطمیه یا ولادت ایشان بشناسیم، افزود: سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) این نیست که به ۱۴۰۰ سال قبل بازگردیم و در ظروف خشتی غذا بخوریم، به طوری که باید لحظه به لحظه سبک زندگی فاطمه (س) بر زندگی‌هایمان ساری و جاری شود.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال، هشت وزیر بی‌شرم به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسند تا مباحث خواسته خود را تحمیل کنند همان تاریخ جنگ صفین تکرار می‌شود.

وی بابیان اینکه نهال انقلاب اسلامی با خون پاک بیش از ۲۰۰ هزار شهید آبیاری و به درختی تنومند تبدیل شده است، گفت: امت پیامبر اکرم(ص) بعد از ۲۳ پیامبری ایشان از مسیر اسلام خارج شده و گمراه شدند ولی ملت ایران با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی همچنان بر اعتقادات خود پایبند هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: جامعه امروزی مشکلاتی دارد و ۸۰ درصد جامعه از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند که عامل آن بی‌تدبیری برخی افرادی بی‌تدبیر است، آیا برازنده است ملت پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در صف‌های طولانی خرید گوشت بایستند؟

حسینی با تاکید بر اینکه برخی‌ها علی‌رغم آن‌که ولی‌فقیه مسیر آزادگی و استقلال را نشان می‌دهد باز دنبال غربی‌ها می‌روند، افزود: عده‌ای در کمال بی‌شرمی تاکید می‌کنند از برجام نافرجام یک رهایی نیافته، قصد دارند مقام معظم رهبری را به امضاء قرارداد ننگین شبیه ترکمنچای مجبور کنند و فکر می‌کنند اگر به حرف غربی‌ها گوش کنند موفق خواهند بود.

وی تصریح کرد: تا برخی‌ها دل در گرو غربی‌ها داشته باشند مشکلاتی بدتر از مشکلات فعلی در انتظار خواهد بود، این‌ها هنوز نمی‌دانند آن فردی که خود را کدخدای جهان می‌نامد هیچ منفعتی برای مسلمانان علی‌الخصوص ایرانیان نخواهد داشت ولی اگر از کدخدا دل‌کنده و به خداوند متعال روی آوریم آن وقت مشکلات‌ جامعه‌مان رفع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود بر لزوم تبعیت از ولایت‌فقیه و ایستادگی در برابر حیله‌ها و توطئه‌های دشمنان تاکید و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا توصیه می‌کردند که غربی‌ها قابل اعتماد نیستند.

انتهای پیام/