آخرین عناوین اخبار
کد خبر : 53797
دوشنبه - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی روستاهای اهر مطرح شد؛

افزایش ۴ برابری اعتبارات روستاهای شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید/ ۷۶ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۷۷ میلیارد تومانی در اهر به بهره‌برداری رسید

افزایش ۴ برابری اعتبارات روستاهای شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید/ ۷۶ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۷۷ میلیارد تومانی در اهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیربنایی روستاهای افیل، نقدوز، یاورکندی، بهل، آللو، آذغان، کنگل‌آباد، دوپیق، زند آباد، دوشتور، ورگهان و سامبران که به صورت نمادین در روستای افیل شهرستان اهر برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته دستاوردهای متعددی در حوزه‌های مختلف داشته و مهم‌ترین و گران‌بهاءترن دستاورد انقلاب «امنیت پایدار» است.

وی افزود: امنیت پایدار کنونی را کسی به ملت ایران هدیه نداده بلکه حاصل فداکاری و از خود گذشتگی شهدا و نیروهای مسلح است و البته اگر به کشورهای همسایه نگاه کنیم بیش از گذشته به امنیت کشورمان افتخار می‌کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: به حول قوه الهی و علی‌رغم توطئه‌های دشمنان، مردم شهرستان اهر هم‌گام با مردم سایر شهرستان‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن «تماشایی» حضوری پرشور داشته و حماسه به‌یادماندنی را خلق می‌کنند.

محمودی، استقلال و قطع وابستگی به غربی‌ها را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد، بیان داشت: ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) در سال ۵۷ با دستان خالی در برابر رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایستادگی کرده و انقلاب را به مردم آزادی‌خواه هدیه کردند و حال با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان استکباری مقاومت می‌کند.

وی بابیان اینکه کسی نمی‌تواند مشکلات جامعه را علی‌الخصوص در شهرها و روستاها را کتمان کند، گفت: مدیران و مسئولان شهرستان اهر لحظه‌ای از تلاش برای حل مشکلات روستائیان غفلت نمی‌کنند، این در حالی است که دولت یازدهم و دوازدهم با افزایش اعتبارات ۴ برابری دهیاری‌ها به روستاها و روستائیان توجه ویژه‌ای دارد.

فرماندار شهرستان اهر با تاکید بر اینکه در طول دهه فجر بیش از ۷۶ پروژه عمرانی، خدماتی، رفاهی، آموزشی و گردشگری در شهرستان اهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: برای پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر در شهرستان اهر بیش از ۷۷ میلیارد تومان هزینه شده و عمده این پروژه‌ها در روستاها بوده است.

محمودی خاطرنشان کرد: آن‌چه که امروز برای کشور مهم است حضور مردم در صحنه‌هاست به طوری که موقعیت‌شناسی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب برای کشور سرمایه اجتماعی به حساب می‌آید از این‌رو حداقل بایستی برای قدردانی از حضور مردم در صحنه‌ها خدمات‌رسانی و خدمتگزاری بی‌منت است.

اجرای یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان پروژه عمرانی در ۱۲ روستای شهرستان اهر

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر از افزایش ۴ برابری اعتبارات دهیاری‌های این شهرستان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دولت این بود که برای روستاهای فاقد دهیاری اعتباراتی منظور و پرداخت کرد.

تورج اسمعیل‌زاده در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیربنایی روستاهای افیل، نقدوز، یاورکندی، بهل، آللو، آذغان، کنگل‌آباد، دوپیق، زند آباد، دوشتور، ورگهان و سامبران که به صورت نمادین در روستای افیل شهرستان اهر برگزار شد اظهار داشت: تمامی پروژه‌های عمرانی اجرا شده در روستاها از سال ۸۲ تا به امروز از محل اعتبارات دهیاری‌ها احداث می‌شوند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدا دغدغه خدمات‎‌رسانی به روستائیان را داشته شاید در این میان روستائیان به رفاه مطلق نرسند ولی حداقل علی‌رغم محدودیت منابع مالی دولت، این عزیزان به رفاه نسبی دست می‌یابند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر ادامه داد: اگر اعتبارات دهیاری‌ها را از ۸۲ که نهاد دهیاری‌ها تشکیل یافته تا سال ۹۲ مقایسه کنیم می‌بینیم در طول ۵ سال دولت تدبیر و امید با ۱۰ سال قبل آن اعتبارات دهیاری‌ها افزایش ۴ برابری داشته است.

اسمعیل‌زاده بابیان اینکه برای پروژه‌های عمرانی روستای افیل شهرستان اهر بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: از هفته دولت سال‌جاری تا به امروز در روستاهای افیل، نقدوز، یاورکندی، بهل، آللو، آذغان، کنگل‌آباد، دوپیق، زند آباد، دوشتور، ورگهان و سامبران بیش از یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با حمایت‌های دولت خدمت‌گزار شاهد عمران و آبادانی روستاها باشیم، خاطرنشان کرد: هرچه در توان داریم برای آبادانی روستاها به کار می‌گیریم و امیدواریم در این بین مقابل روستائیان زحمت‌کش شرمنده نشویم.

اقتدار و نفوذ منطقه‌ای ایران دشمنان نظام جمهوری اسلامی را عصبانی می‌کند

حجت‌الاسلام حسین ستاری در جمع اهالی روستای افیل شهرستان اهر با اشاره به اینکه حکومت برخی کشورها برای آن‌که بتوانند راحت‌تر بر مردم حکومت کنند ملت را بی‌سواد و گرسنه نگه می‌دارند، اظهار داشت: این سیاست در رژیم پهلوی نیز تداوم داشت به طوری که شاه خائن برای راحت‌تر حکومت کند ظلم بر مردم روا می‌داشت.

وی افزود: هوشیاری و تبعیت ملت ایران از رهبری امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی این کشور را در سال ۵۷ از ظلم و استبداد رهایی بخشید و اکنون ملت ایران با انقلاب اسلامی به مردمی آزادی‌خواه لقب گرفته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر بابیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشت که توانست بر زندگی مردم تاثیرگذار باشد، گفت: تشکیل جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، کمیته امداد و … از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بر رفاه و آگاهی‌بخشی ملت ایران منجر شد.

ستاری خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته هرچه در توان داشتند برای براندازی نظام اسلامی گذاشتند اما موفق نشدند.

انتهای پیام/