آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » علمی و آموزشی
کد خبر : 53864
سه شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
امام جمعه اهر:

حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی در تربیت نیروهای انقلابی رسالت خطیری دارند

حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی در تربیت نیروهای انقلابی رسالت خطیری دارند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که با حضور مسئولان شهرستانی و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ارسباران به ویژه شهرستان اهر در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن واقعیتاً حماسه آفریدند و در مقابل مستکبران با مشت‌های گره کرده از سیاست‌های خصمانه و جنگ‌طلبانه استکبار جهانی اعلام انزجار کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور کم‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، امید دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را به یاس تبدیل کرد، افزود: حضور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن واقعاً کم‌نظیر بود چون مردم آن‌قدر به شعور سیاسی دارند که در تمامی صحنه‌های انقلاب حضوری پرشور دارند و از آرمان‌های امام راحل و ولایت‌فقیه پشتیبانی می‌کنند.

امام جمعه اهر ادامه داد: شرکت مردم شهرستان اهر در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مقایسه با سال‌های گذشته گسترده بود به طوری که بنده از جایگاه سخنرانی نظاره می‌کردم انتهای راهپیمایی دیده نمی‌شد و این حضور کم‌نظیر مردم جای قدردانی دارد و در تقدیر از حضور تماشایی مردم در راهپیمایی زبان قاصر است.

حاجی‌زاده در ادامه با ذکر این‌که حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی در تربیت نیروهای انقلابی و به درد بخور نظام جمهوری اسلامی رسالت خطیری دارند، ابراز داشت: امام راحل فرمودند از انقلاب اسلامی به عنوان گران‌بهاءترین اشیاء حفظ و حراست کنید در همین راستا اگر بخواهیم از نظام اسلامی حراست کنیم بدون تربیت نیروهای به درد بخور میسر نمی‌شود و حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی در این جهت رسالت ویژه‌ای دارند.

وی اضافه کرد: در تربیت نیروهای انقلابی و به درد بخور نظام جمهوری اسلامی صرفاً نباید به تربیت و آموزش بسنده کنیم لذا تربیت نیروهایی با علم و تربیت باید مدنظر باشد.

امام جمعه اهر با تاکید بر اینکه انتصاب‌ها و قبول مسئولیت عمدتاً امانتی از سوی پروردگار متعال است، گفت: قبول مسئولیت غیر از زحمت منافع خاص آن‌چنانی ندارد، از این‌رو بر خود واجب می‌دانم تا از زحمات و تلاش‌های دکتر قربانی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر قدردانی کنم، وی در طول دوران مدیریت‌اش مخلصانه و مجدانه تلاش کرد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: ما قلباً از استعفای دکتر قربانی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر راضی نبودیم اما بنا به درخواست و شرایط خودشان تصمیم به استعفاء گرفتند و از ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر می‌خواهیم به لحاظ جایگاه این واحد دانشگاهی با مدیریت جهادی و تلاش مضاعف در پیشبرد اهداف سازمانی کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در شرایط فعلی که هم از تعداد دانشجویان کاهش یافته و هم این‌که رئیس اختیارات آنچنانی ندارد بسیار سخت است، یادآور شد: اداره دانشگاه‌ها و مراکز علمی در شرایط فعلی به مدیریت جهادی نیاز دارد و اگر لازم باشد مدیران باید خود را هم فدا کنند.

انتهای پیام/